עסקת המאה

סקר: מה אתם חושבים על הריבונות והמפלגות?

סקר חדש המתפרסם ביממה האחרונה מציג את מפת המנדטים של המפלגות בישראל, את התמיכה של הציבור בהחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביו"ש, ועוד (בארץ)

שטח החלת הריבונות בירדן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סקר שנערך על ידי מכון 'דיירקט פולס', בראשות שלמה פילבר וצוריאל שרון, מעלה כי מרבית הישראלים תומכים בהחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש.

ראשי ההתיישבות מתנגדים בתוקף לתוכנית של החלת הריבונות, כפי שהיא מוצגת כיום, אך מה חושבים עליה המתיישבים עצמם?

על פי התוצאות, 56.8% מאנשי ההתיישבות תומכים או נוטים לתמוך בתכנית, ומנגד 36.1% מתנגדים או נוטים להתנגד לה. 7.1% מהם טרם החליטו.

8.8% מהמתיישבים בטוחים כי המהלך יביא להקמת מדינה פלסטינית, בעוד ש- 35.7% בטוחים שהמהלך לא יסתיים בהקמת מדינה שכזו. השאר סבורים כי הכל תלוי בשאלה מי יהיה ראש הממשלה בישראל (11.5%) או הנשיא בארה"ב (18.8%).

בהתאמה - 35.4% חושבים שזהו ההסכם הטוב ביותר שניתן יהיה לקבל, 20.2% נוספים חושבים שזהו הסכם טוב, אך לא מושלם, 9.2% רואים בהסכם גרוע אך נסבל, ו- 27.6% חושבים שזהו הסכם גרוע שיש להתנגד לו.

אך מה חושבים שאר מצביעי הימין במדינת ישראל? 71% ממצביעי הימין בטוחים כי זה מהלך נכון, לעומת 81% ממצביעי השמאל, שבטוחים כי זה מהלך גרוע.

חיים גולדברג, צלם 'כיכר השבת' ירד לבקעה, שם תיעד את שטח הריבונות

ומה כלל המצביעים בישראל חושבים על התוכנית? לפי הסקר, 42% תומכים בהחלת הריבונות על כל בקעת הירדן וכלל היישובים במסגרת יישום תוכנית טארמפ. 4% נוספים תומכים בהחלת הריבונות רק על בקעת הירדן, ו- 8% נוספים תומכים במהלך מצומצם רק על גוש עציון ומעלה אדומים.

לעומת זאת, על פי תוצאות הסקר, 39% מהישראלים מתנגדים לכל המהלך בשלב זה.

הסקר בחן גם את מפת המפלגות בישראל: הליכוד ממשיך להוביל כבר חודש נוסף עם 41 מנדטים, כאשר המשמעות היא שבין 5 ל- 6 מנדטים שהצביעו בעבר לגוש המרכז שמאל, (אולי מדובר במצביעי תל"ם של בוגי יעלון) עברו לתמוך בליכוד.

הרשימה השנייה בגודלה אחרי הליכוד, היא הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים, אחריה המפלגה של יאיר לפיד - יש עתיד-תל"ם עם 15 מנדטים.

המפלגות החרדיות עם 17 מנדטים, כאשר ש"ס פותחת פער מול יהדות התורה והיא מקבלת עשרה מנדטים, מול שבעה מנדטים של יהדות התורה.

ראש הממשלה החליפי ומפלגתו כחול לבן מקבלת בסקר רק 11 מנדטים, ליברמן צומח ומקבל שמונה מנדטים, מפלגת ימינה מקבלת על פי הסקר שבעה מנדטים ומרצ סוגרת את הרשימה עם חמישה מנדטים.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן; דרך ארץ (1.6%), מפלגת העבודה מתרסקת לרסיסים (1.1%) עוצמה יהודית מאבדת מערכה (0.5%) ואורלי לוי כמעט נעלמת (0.2%).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר