מאיפה לצפות?

שבוע הבא זה קורה: ליקוי חמה נדיר בישראל

אם אתם לא רוצים לחכות לליקוי חמה הבא, שיתרחש בעוד שבע שנים, תהיו מוכנים. בשבוע הבא, יתרחש באופן חלקי - ליקוי חמה בישראל • ומאיפה יראו הכי טוב את הליקוי? (בארץ)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

אם אתם לא רוצים לחכות לליקוי חמה הבא, שיתרחש בעוד שבע שנים, תהיו מוכנים. בשבוע הבא, ביום ראשון בבוקר יתרחש ליקוי חמה בישראל - באופן חלקי.

מדובר על ליקוי חמה חלקי, שבשיא הליקוי יכסה כ-40% משטח השמש, מדובר על מקרה נדיר שקורה אחת לכמה שנים שהאור של השמש מוסתר באופן פלאי על ידי הירח, וכך זה נראה שהירח כביכול אוכל את השמש.

הליקוי בישראל יתחיל ביום ראשון הקרוב (21.6.20), בשעה 07:26 בבוקר, שעת השיא של הליקוי, יהיה כשעה לאחר מכן, בשעה :08:24 והוא יסתיים בשעה 09:30 בבוקר.

צפו: כך נראה ליקוי חמה מגובה של 35,000 רגל (ארכיון, ערוץ היוטיוב של אלסקה איירלנס)

בשל העובדה שבתאריך זה בחודש, הירח כבר יחסית רחוק מהשמש, הליקוי לא יהיה מלא, אלא רק בשיעור של 40%. את הליקוי ייראו אזרחי ישראל כאשר ישקיפו לכיוון מדינות חצי ערב, פקיסטן, הודו ותימן, ואף מסין.

מי שמכור לז'אנר, מוטב שיתארגן על עצמו להיות בים ראשון בבוקר באילת, מכיוון שמשם הליקוי יראה בצורה המיטבית ביותר; בירושלים יראו כ-35% מהליקוי, באזור המרכז יראו 34.5%, ובמטולה יראו רק 32.6%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר