בינה מלאכותית

אמזון תשתמש באור אדום וצפצופים כדי לרווח בין העובדים

על רקע ביקורת גוברת מצד מחוקקים ואיגודי עובדים, הקמעונאית הגדולה בעולם תלביש את עובדי המחסנים במכשור שיאיר וישמיע התרעה במקרי הצטופפות החורגים מהתקנות. עיגולי צבע מוקרנים יסמנו את המרחק הנדרש (בעולם)

שירות כלכליסט | כיכר השבת |
משרדי אמזון בסיאטל (צילום: שאטרסטוק)

ענקית המסחר המקוון האמריקאית אמזון החלה לנקוט מספר מהלכים שיבטיחו כי עובדיה במחסני הענק יוכלו לבצע את עבודתם תוך הקפדה על הריחוק החברתי הנדרש על רקע מגפת הקורונה. אתמול השיקה הקמעונאית פיילוט לבחינת מכשור אותו ילבשו העובדים, שיאיר וישמיע קול התרעה כאשר העובדים קרובים מדי זה אל זה. על כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בנוסף, שלשום השיקה הקמעונאית מערכת מעקב מבוססת בינה מלאכותית שתפעל במשרדי החברה, נוסף על מחסניה. המערכת, שנקראת סייען מרחק, משתמשת גם בחומרים המצולמים בבנייני אמזון בכדי לאתר אזורים בעלי צפיפות גבוהה באנשים. אמזון ציינה כי מאות מערכות כאלה ייפרסו במהלך השבועות הבאים.

במחסני החברה, המערכת תקרין עיגולים ירוקים מסביב לעובדים ששומרים על המרחק הנדרש מיתר העובדים, ותאיר בעיגול אדום את אלה שמתקרבים יתר על המידה.

חשיפת מהלכיה של הקמעונאית הגדולה בעולם מגיעה על רקע ביקורת גוברת כלפיה, מצד מחוקקים אמריקאים ואיגודי עובדים, בנוגע לרמת המחויבות של החברה להגנה על עובדיה מפני מגפת הקורונה. בחודש שעבר התקיימה הפגנה מחוץ למתקן אמזון בניו יורק, מחאה על חוסר נכונות החברה לשמור על עובדיה. אל ההפגנה הצטרפו גם אחים ואחיות, כסולדיריות בין עובדים שהוגדרו חיוניים בתקופת הקורונה.

אמזון אינה החברה היחידה שנעזרת בבינה מלאכותית כדי להתאים את פעילותה לשגרה החדשה. מספר חברות ששוחחו עם רויטרס טענו כי תוכנות צילום מבוססות בינה מלאכותית יהיו קריטיות בכדי להישאר פתוחות. חברות אלה ציינו שנקיטת מהלכי בטיחות שכאלה נועדה לריצוי חברות הביטוח והרגולטורים לא פחות מצוות העובדים והלקוחות.

צעד נוסף של אמזון שנועד להניח את דעתם של המבקרים הוא גיוס עובדים למשרות שגרירי ושומרי ריחוק חברתי. עובדים אלה יסיירו באופן תכוף במחסנים ויוודאו שמספר האנשים בחדרי המנוחה לא עולה על המותר.

מנגד, אקטיביסטים הפועלים למען שמירה על פרטיות הביעו חשש מפני שימוש גובר והולך במעקב אחר אנשים. אלה קראו לחברות ועסקים להגביל את הסתמכותם על בינה מלאכותית.

בתוך כך, ועל רקע הפגנות Black lives matter, מוקדם יותר השבוע שלח מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס מכתב לעובדי החברה בו הוא מפציר בהם לבטל את כל פגישותיהם המתוכננות ליום שישי הקרוב. זאת, בכדי שיוכלו להגות וללמוד את משמעות היום, שמצוין זה 155 שנה כיום שבו הוצאה מחוץ לחוק העבדות האפרו-אמריקאית בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר