סיפורים מביכים

ג'ון בולטון: טראמפ ביקש מנשיא סין עזרה להיבחר שוב

ממשל טראמפ מנסה למנוע את הוצאת ספרו של היועץ לביטחון הלאומי לשעבר, וכלי תקשורת בארה"ב, פרסמו קטעים נבחרים מתוכו, הכוללים האשמות קשות כלפי הנשיא (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"המקום שבו זה קרה: זיכרונות מהבית הלבן" - זה שם הספר אותו כתב היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, המסעיר בימים אלו את ארה"ב.

ממשל טראמפ הגיש השבוע תביעה אזרחית בבקשה למנוע את פרסום הספר, ובינתיים, כלי תקשורת מובילים הניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט וול סטריט ג'ורנל, פרסמו קטעים מתוך הספר.

בין היתר נטען כי בספר כי בשולי פסגת G20 ביפן, אז נפגש טראמפ עם נשיא סין, ביקש נשיא ארה"ב משי ג'ינפינג שיסייע לו להיבחר שוב לנשיאות.

לפי הספר, טראמפ ציין בפני שי את יכולותיה הכלכליות של סין ואמר לו כי אם ירגוש תוצרת חקלאית מארצו, החקלאים יהנו מהרווחה הכלכלית ויצביעו לו.

טראמפ מבקר השבוע באקדמיה הצבאית, ווסט פוינט (הבית הלבן)

בולטון טוען כי טראמפ השתמש בכוחה של ארה"ב מול מדינות אחרות, למטרות אישיות. "התבנית הזו נראית כמו שיבוש חקירה כדרך חיים, דבר שאנחנו לא יכולים לקבל".

עוד נטען בספר כי טראמפ הראה נכונות לסגור חקירות פליליות לטובת מנהיגי מדינות, אמר כי עיתונאים הם "חלאות" שיש "להוציא להורג", וצריכים לעצור אותם כדי לגלות את המקורות שלהם.

טראמפ גם הוכיח בורות לפי הנטען בספר, כאשר אמר שפלישה לוונצואלה תהיה נחמדה, שכן היא חלק מארה"ב; שאל אם פינלנד היא חלק מרוסיה ותהה אם לבריטניה יש נשק גרעיני.

בתביעה שהגיש הבית הלבן נגד פרסום הספר נטען כי יש בו מספר קטעים העלולים לסכן את הביטחון הלאומי, ולכן יש למנוע את פרסומו.

"כתב היד בצורתו הנוכחית כולל כמה קטעים – באורך של יותר מכמה פסקאות – שבהם מידע מסווג הנוגע לביטחון הלאומי", נטען בכתב התביעה.

מנגד, בית ההוצאה לאור Simon & Schuster, מסר: "לא יותר מהצעד האחרון בשורת המאמצים הארוכים של הממשל לבטל את הוצאתו של ספר, שהוא מעריך שאינו מתחנף לנשיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר