מעניין בטבע

צפו: השועל חפר בחול, וטרף את ביצי הקן

מתנדב ברשות הטבע והגנים, הצליח להציל קן ביצי צבת ים בחוף הגן הלאומי אשקלון שנייה לפני שנטרף על ידי שועל. הבוקר, השועל הצליח לטרוף את כל ביצי הקן • צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: יהודית נשיא, רשות הטבע והגנים)

שועל הצליח לטרוף הבוקר (חמישי) ביצי צבת ים מתוך קן, יממה אחרי שמתנדב של רשות הטבע והגנים הצליח להבריח אותו ולהציל את הקן.

פזי קרמר, מתנדב של רשות הטבע והגנים בגן הלאומי תל אשקלון, שלוקח חלק בסריקות הבוקר של רשות הטבע והגנים בחופי ישראל בחיפוש אחר קיני ביצים של צבות ים בעיצומה של עונת ההטלה, זכה אמש לפנות בוקר להציל קן עם עשרות ביצים שהוטל בחוף הגן הלאומי, שנייה לפני שנטרף על ידי שועל ששיחר לטרף את הביצים שזה עתה הוטלו.

קרמר החל את הסיור היומי שלו בשעה 5 בבוקר על חוף אשקלון, וכעבור רבע שעה זיהה על החוף שועל מרחרח. כאשר בחן מקרוב את מעשיי השועל זיהה את סימני העקבות שהשאירה צבת הים בדרך לקן הביצים שהטילה.

כאשר התקדם לפי העקבות השועל ברח מהמקום ואז קרמר גם זיהה את הקן. נראה כי השועל הספיק לטרוף שתי ביצים מהקן לפני שברח והוא היה ממשיך במלאכתו אם קרמר לא היה מגיע למקום במסגרת סיור הסריקה.

המתנדב דיווח על כך מיד ליואב גרינברג, פקח רשות הטבע והגנים האחראי על הסריקה באזור וביחד החלו שניהם בפעולות העתקת כ-96 ביצים מהקן של צבת הים החומה אל חוות הדגרה מוגנת בפיקוח רשות הטבע והגנים.

הבוקר בוצעה סריקת חופים נוספת הפעם להפתעת המתנדבים נראה שהשועל הספיק למצוא את הקן ולטרוף את כל הביצים שהטילה הצבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר