המאבק בגיורים הרפורמים

בעקבות חוק הגיור שהציע דרעי: חילוקי דעות בסיעת ימינה

השר דרעי הציע להגיש חוק שיכיר רק בגיורים הממלכתיים במדינת ישראל - ועורר סערה במפלגת הציונות הדתית. מתן כהנא: המחמיר בגיור מקל בהתבוללות. בצלאל סמוטריץ': מתן טועה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush, Yonatan Sindel/Flash90)

הצעת השר אריה דרעי לאשר כעת חוק גיור חדש, שיכיר רק בגיורים הממלכתיים, מעוררת סערה בציונות הדתית וחושפת שוב את חילוקי הדעות בתוך מפלגת ימינה.

ח"כ מתן כהנא תקף את דרעי, בעוד ח"כ בצלאל סמוטריץ חיזק את ידיו. כהנא, משתייך למפלגת הימין החדש בעוד סמוטריץ מהאיחוד הלאומי.

לדברי כהנא, "משמעות דבריו של דרעי היא קיפאון מוחלט וסופי של סוגיית הגיור וביטול המתווה של משה ניסים עליו סמכו ידיהם גדולי רבני הציונות הדתית: הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב איסר קלונסקי והרב אריה שטרן".

"למדינת ישראל דרוש חוק גיור ממלכתי אבל כזה אשר מביא מזור ומוצא למאות אלפי אזרחי ישראל ולא יחסום את שער הכניסה אל היהדות לאלה אשר חפצים בכך. המחמיר בגיור - מקל בהתבוללות".

סמוטריץ הגיב לו: "אתה טועה מתן. חוק הגיור הממלכתי שדרעי מקדם, ומעגן את סמכותה ההלכתית העליונה של הרבנות הראשית בענייני גיור, הוא הדרך היחידה למנוע מבג"ץ לכפות הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים ולפגוע באחדות העם ובזהות היהודית של המדינה".

הרב הראשי: יש רבנים בארץ ישראל המגיירים ב'קלות דעת'

"רבני הציונות הדתית תמכו אמנם עקרונית במתווה ניסים אבל התנו זאת בתיקונו באופן שבו הסמכות ההלכתית העליונה תישאר בידי הרבנות הראשית וכל מי שיעסוק בגיור יהיה כפוף לה (שימור מעמדו של הרב הראשי כראש העדה הדתית שחותם על תעודות ההמרה, אישורו למינוי ראש מערך הגיור, ועוד)".

עוד הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי, "אני מחזק את השר דרעי בדרישתו לחוקק את חוק הגיור הממלכתי. הגיור הוא ענין הלכתי לאומי הנוגע לעצם קיומנו כעם. לכן הוא חייב להעשות בצורה ממלכתית על ידי הרבנות הראשית שיסד הרב קוק זצ"ל כדי לשמור על אחדות העם ועל יהדותה של המדינה".

"נתמוך בהצעת חוק שתסדיר את המעמד הממלכתי של הגיור כפי הוראתם של רוב רבני ישראל. אפשר וצריך לשפר, להנגיש, ולקרב את המתגיירים בתהליך הגיור מבלי לשפוך את התינוק עם המים ולפרוץ את המסגרת ההלכתית הממלכתית ששומרת על אחדות העם. לא ניתן יד להצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הסמכות ההלכתית העליונה בגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים. זו הדרך הנכונה להתמודד עם ההתבוללות ולחזק את אחדותו של עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר