טקס חילופי המנכ"לים

נתניהו: "יהיו עוד סגרים; נוריד את עקומת התחלואה בנגיף"

משה בר סימן טוב סיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, ובמקומו נכנס לתפקיד פרופ' חזי לוי • בטקס, שיבחו את ברסי, והתייחסו להתפרצות החוזרת של נגיף הקורונה בישראל (בארץ)

מתוך השידור (צילום: דוברות)

טקס החלפת מנכ"לי משרד הבריאות, לאור פרישתו של משה בר סימן טוב וכניסתו של חזי לוי, נערך היום (חמישי), בהשתתפות ראש הממשלה שדיבר על הצורך בהורדת העקומה.

נתניהו הודיע: "נפעל עכשיו בכל דרך להבטיח שאנחנו מורידים את עקומת התחלואה", הצהיר כי סיים עם ההקלות לפתיחת המשק ואמר ייתכנו עוד סגרים נושמים במוקדי תחלואה.

"אנחנו חייבים להשטיח חזרה את העקומה ונעשה את הצעדים הנדרשים שהעלייה הזו תיבלם", הצהיר ראש הממשלה.

נתניהו שיבח את המנכ"ל היוצא: "בכל הזדמנות שדיברנו ידעתי תמיד שאקבל אינפורמציה מדויקת ואמירה אמתית של מיטב שיפוטך שהיה טוב מאוד אבל תמיד ידעתי שאקבל הערכה שאין בה שיקול אישי ויש בה רק חשיבה על טובת הציבור. זו דוגמא ומופת לאיש שמשרת את הציבור ואני רוצה להודות לך ולאחל לך המשך הצלחה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, נאם אף הוא ושיבח את השר היוצא יעקב ליצמן, ואמר כי חלק גדול מהציבור צריך לבקש סליחה מברסי (משה בר סימן טוב) על ההתקפות שתקפו אותו.

"צברתי לא מעט שעות ברסי בחודש האחרון ותמיד הדיון היה מקצועי, והגענו למכנה המשותף כתוצאה מהדיונים האלה. גם אחרי החודש הזה, אני מבין הרבה יותר טוב מה עברתם שלושתכם שיושבים כאן, ראש הממשלה, ליצמן ואתה כמנכ"ל המשרד".

"קשה לתאר", הוסיף אדלשטיין, "את גודל האחריות וההחלטות שהייתם צריכים לקבל בזמן אמת. קיבלתם את ההחלטות האלה אחרי דיון מעמיק, בנחישות ובמהירות הנדרשת ועל מנת שהציבור יידע שכאן מתקבלת ההחלטה הנכונה לעת הזו".

"לסיכום של התקופה הזו אפשר לומר, לא אגזים אם אגיד, שאזרחי ישראל חייבים לך תודה, ובמקרים רבים סליחה. קל מאוד להיות אוהד כדורגל שיושב בטריבונה ונותן עצות למאמן, אבל כשאתה בתוך הסיפור הזה האחריות על הכתפיים".

בסוף הנאום של אדלשטיין, הוא פנה לבר סימן טוב ואמר לו, ראיתי שכתבת בטוויטר שאתה בין עבודות, אז אני מעניק לך חולצת 'הוואי', לחופשה הבאה שלך

אדלשטיין מעניק לבר סימן טוב את החולצה (מתוך השידור)

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, אמר: "אנו נתונים במאבק קשה ותובעני כנגד מגיפת הקורונה, שדורשת מאיתנו התנהלות קשה, מקצועית, חברתית, כלכלית".

לוי פנה אל הקב"ה ואמר: "אני מתחנן לפני כסא כבודך, שתעזור לי בעבודתי ושאקבל קבלות נכונות וראויות".

אשתו ואמו של בר סימן טוב מקבלות פרחים

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, אמר בטקס: "היה לנו עבודה סיזיפית מאוד בחודשים האחרונים, יכול להיות שטעינו, אבל לטעות זה אנושי, ועשינו את המקסימום האפשרי למען אזרחי ישראל".

"הגל השני הוא לא גזירת גורל, אפשר למנוע את זה. אני רוצה לתת טיפ למנכ"ל הנכנס, יש הרבה משאלות לב לפתרונות קסם, אך האמת היא שאנחנו עדיין לא יודעים כלום על הקורונה, אתה צריך לקבל החלטות במהירות, גם שהם לא שלמות וגם אם זה משתנה. עדיף לעשות משהו בינוני - בהחלטיות, מאשר צעדים גאונים - בהיסוס".

"כשסיפרתי לאשתי אפרת על הקשיים, היא הפנתה אותי לדברי הרב יונתן זקס, על פרשת נשא", סיפר בר סימן טוב, והוסיף "אמרו לי כן ביבי לא ביבי, אתה זה שהצלחת לאחד את העם בישראל".

על השר הנכנס אדלשטיין אמר בר סימן טוב, "יש לך כושר למידה נדירה מדי, כששאלתי את ראש המטה כמה פגישות עבוטדה נקבע? הוא אמר לי כמה שיותר זו מערכת ממכרת".

למנכ"ל הנכנס הוא אומר: "מי שמציץ נפגע חזי יש לך כפתור שאתה לא מודע אלי - רעשי רקע, יהיו לך הרבה כאלה, פשוט תתעלם, רק אל תשכח שמערכת הבריאות זה לא רק קורונה, אך אני בטוח שתצליח, אני כבר רואה שהמערכת אוהבת אותך".

לסיום הוא הוסיף, "האדם הוא תבנית נוף מולדתו, אני חייב להורים שלי כל כך הרבה, שאני לא יכול לפרט את כל הקשיים שהעברתי אותם. רוצה להודות לאשתי ולילדיי שהפכו בשבילי לעיר מקלט, אני יודע שהיו אלה ימים לא פשוטים וקשים עבורם, הם הפכו להיות האישה של הילדים של, אך כל זה היה למען המדינה ולמען מערכת הבריאות הכי טובה בעולם"

שר השיכון יעקב ליצמן דיבר ואמר: "בשנים האחרונות עשינו הרבה דברים טובים למען מערכת הבריאות, תקציב הבריאות - הוכפל במשך עשר שנים".

ליצמן פנה למנכ"ל הנכנס וסיפר: "בעיתון הארץ היה כותרת, שאני דאגתי לפתוח את איקאה, בשל הקשרים שיש לי עם מנהל הרשת שהוא תורם למוסדות גור, אך לבסוף התברר שמשרד הבריאות התנגד לפתיחה ומי שרצה לפתוח היה משרד האוצר, אז אני רוצה להגיד לא משנה מה האמת ומה אתה באמת עושה, מה שלא תעשה כאן יחפשו אותך ומה שלא עשית יגידו שלא עשית".

"ברסי, הולך כעת לחיים חדשים, למה חיים חדשים? כי במערכת הבריאות יש כל יום משבר. עברנו את התקופה במשרד הבריאות בהצלחה, ואני מאחל לו שבהמשך הדרך יהיה לברסי חיים קלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר