הפאדיחה של לורה

חרדים מול ערבים: "מנטליות של בוז" - גזענות?

צביעות ברורה: לורה ורטון, נציגת מרצ בירושלים, תקפה קשות את דבריה שלה עצמה נגד חרדים - כשטעתה לחשוב שאלו נאמרו על ידי איש ימין קיצוני נגד האוכלוסיה הערבית (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בסיון תש"פ | 18.06.20
לורה לורטון בהפגנה אנטי-חרדית (צילום ארכיון: מתוך הפייסבוק הרשמי)

חברת מועצה של 'מרצ' בעיריית ירושלים נחשפת בקלונה: משפט בוטה ומקומם שאמרה על הציבור החרדי, זכה ממנה לתגובה קשה כאשר שכחה מדבריה שלה - ואלו נשלחו לה כביכול הם נאמרו נגד הערבים על ידי איש ימין קיצוני.

הכל החל לפני כחצי שנה, כאשר תושבים בשכונת בית הכרם נאבקו - והצליחו - למנוע הסבת בניין בשכונתם לבית החלמה ליולדות שמיועד לאוכלוסייה החרדית.

באותה עת, במענה לפניית הכתב המשפטי של 'גלובס' אבישי גרינצייג כי מדובר במאבק אנטי-חרדי, אמרה חברת המועצה לורה ורטון שהיתה מעורבת בפרשה, את הדברים המזעזעים הבאים: "ההקשר היחידי שבו החרדיות של היזמים רלוונטית, היא אולי מנטליות תרבותית המאפיינת חלק מציבור זה: בוז לחוקי המדינה והתנשאות כלפי אזרחים שכל מבוקשם הוא אכיפת החוק".

כאמור מאז חלפו כמעט שישה חודשים, והיום (חמישי) מדווח גרינצייג בטוויטר על התפתחות מביכה משהו עבור אותה אשת שמאל. מתברר, כי אל ורטון פנה לאחרונה אדם שביקש את התייחסותה לדברים המצוטטים הללו שלה, "אלא שבמקום האוכלוסיה החרדית, הוא טען שמדובר באוכלוסיה הערבית", מספר הכתב המשפטי המוערך.

קינג. ארכיון (צילום: דוברות / Hadas Parush/Flash90)

בשלב זה, לדבריו, "במקום לגלות שזה ציטוט שלה, הוא טען שמדובר בציטוט של אריה קינג" - יו"ר סיעת הימין 'מאוחדים' בעיריית ירושלים - "וגברת ורטון הגיבה בחריפות אין קץ לדברים הגזעניים".

"כאדם שהצהיר על עצמו כממשיך דרכו של כהנא, שהקים ארגון טרור", כתבה ורטון בהתייחס למה שכביכול נאמר על ידי קינג, "יש לו קבלות כגזען".

גרינצייג מסכם: "שוב. מדובר בציטוט מדויק שלה מלפני מספר חודשים. רק החרדים התחלפו בערבים. פתאום זה גזעני נורא...".

עו"ד אריה ארבוס, שהגיש בזמנו קובלנה פלילית נגד ורטון בשל דבריה אלו על החרדים, אומר היום ל'כיכר השבת': "התפלאנו לגלות את המוסר הכפול של חברת המועצה. בתחילת הדרך טענו כי הסיבה להתנגדותה של ורטון להקמת בית היולדות הינה על רקע דתי, אך לא תיארנו לעצמנו שכך היא תאושש את טענתינו".

לורה ורטון מסרה ל'כיכר השבת' בתגובה: "אין לי זמן או עניין להגיב לכל שטות שנכתבת. לא הוטעיתי. ידעתי בדיוק במה מדובר. עומדת מאחורי כל מילה. שבת שלום".

הכתב אבישי גרינצייג (מתוך טוויטר)
עו"ד ארבוס (צילום: שחר כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר