"לסגור או לאזרח"

מפתיע: הרמטכ"ל בעד להוציא את גל"צ מהצבא

הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אכ"א מוטי אלמוז, רוצים להפריד את תחנת הרדיו גל"צ מהצבא, ולהופכה לתחנה אזרחית. כוכבי העביר את הדרישה לשר הביטחון: "לא רוצה לדברר" (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
גלי צה"ל. אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)

האם התחנה הצבאית, גלי צה"ל, כבר לא תהיה חלק מהצבא, על פי הדיווח של 'חדשות 12', זו הדרישה של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שלא רוצה לעסוק בדברור התחנה.

אין הרבה מדינות בעולם שיש להן תחנה צבאית, אך בישראל עדיין קיימת תחנת רדיו צבאית, וחיילים מתגייסים לשרת בתחנה.

הנחת אבן הפינה, ל'גל"צ, בירושלים (צילום וידאו: שחר לוי, משרד הביטחון)

על פי הדיווח, הרמטכ"ל כוכבי, דרש משר הביטחון בני גנץ, להוציא מתחום אחריותו את גלי צה"ל ודרישתו היא - לסגור או לאזרח – אך לא להשאיר אותה במתכונת הנוכחית.

הרמטכ"ל כבר אומר תקופה ארוכה, במספר פורומים שהוא מוצא את עצמו עסוק יותר מדי פעמים בדיברור נושאים הנוגעים לתחנה, ומבקש מגנץ למצוא דרך לשים לזה סוף.

'חדשות 12', אף דיווחו כי גם ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, כבר השמיע בכמה הזדמנויות עמדה זהה בפורומים סגורים ופתוחים, ועכשיו מגיעה הדרישה ישירות מלשכת הרמטכ"ל כוכבי.

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות בין שר הביטחון לרמטכ"ל".

ח"כ מתן כהנא אמר על הפרסום: "אני מברך את הרמטכ"ל כוכבי על הפניה האמיצה. בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאי. את החוק שהגשתי להפרטת גל"צ יש להעביר בהקדם ולאפשר לציבור לקבוע את אופי התחנה ועיתונאיה".

יצוין, כי בשבוע שעבר, במסגרת המינויים החדשים במחלקת החדשות של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, מפקד התחנה שמעון אלקבץ, החליט למנות את איש התקשורת הנחשב לימני, אמיר איבגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר