"בוכה כל ערב"

סיור בזירת מותו של סלומון טקה התפתח לעימות

השופט הדן בפרשת מותו של הצעיר האתיופי סלומון טרה, באירוע שהבעיר את המדינה, סייר בזירת הירי עם השוטר הנאשם, ונתקל בבני המשפחה השכולה - והזועמת (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המשפחה והחברים הזועמים (צילום ארכיון: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח ערך היום (שלישי) סיור בזירת הירי בצעיר האתיופי סלומון טקה, כחלק מדיון משפטי באישום נגד השוטר היורה, אך עד מהרה התפתחה סערה במקום.

כשהוא מלווה בעורכי הדין של מח"ש, בנאשם ובסנגורו, בחן פלאח את הזירה בדקדקנות ותשאל ממושכות את הגורמים שנכחו לצידו - זאת ימים ספורים לפני מועד ציון השנה לאירוע שהסעיר את המדינה.

"אני מגיע לפה כמעט כל ערב, כי אני לא יכול לישון", גילה וורקה טקה, האב השכול, לשופט. "אני יושב פה ובוכה על הבן שלי, עד שאני לא יכול יותר. לפעמים אני מביא לפה גם את בני המשפחה".

אל המקום הגיעו גם חבריו של שלומון ובני משפחתו המורחבת, כשהם לבושים בחולצות עם תמונתו ואוחזים שלטים עליהם נכתב "מה אתם עשיתם כשרצחו את סלומון", "צדק צדק נרדוף" ו"היה כאן רצח".

תקיפת שוטרים במהומות שלאחר הירי (צילום: באדיבות אתר 'אשדוד נט')

בשלב מסוים חלק מהמפגינים הבחינו בדמותו של השוטר שירה בטקה, הנאשם במשפט, ופתחו לעברו בקריאות קצובות "רוצח".

לעומתם, כמה אנשים התומכים בשוטר נופפו בדגלי ישראל, ולמרות שלבקשת המשפחה הורחקו לכיוון אחר, התפתח עימות בין הקבוצות עד שנדרשה הפרדה פיזית ביניהן.

כזכור, אירוע הירי בו נהרג ב-30.06.2019 סלומון טקה, בקריות, גרם לפרוץ מהומות קשות ברחבי הארץ, כאשר אלפי בני העדה האתיופית חסמו כבישים, וחלקם אף פעלו באלימות רבה נגד שוטרים ועוברי אורח, זאת במחאה נגד האלימות המשטרתית המופנית כלפיהם פעמים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר