"סוכן שלום"

טראמפ ימסור "הצהרה גדולה" על הריבונות

יועצת בכירה לנשיא ארצות הברית אמרה כי לטראמפ יש הרבה מה להגיד בנושא החלת הריבונות הישראלית ביו"ש, והוא ישמח למסור, כבר בקרוב, "הצהרה גדולה" - כדבריה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ. ימסור הצהרה על הריבונות (צילום: שאטרסטוק)

קליאן קונוויי, יועצת בכירה לנשיא ארה"ב, אמרה הלילה (חמישי) כי דונלד טראמפ צפוי למסור הצהרה גדולה בקרוב בנוגע להחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש.

בתגובה לשאלת כתבים בנושא אמרה, "אני מאמינה שלנשיא יהיה מה לומר והוא ישמח לעשות זאת. הוא דיבר על כך בעבר ואני אשאיר לו לתת הצהרה גדולה".

בהתייחסות לאיומים של הפלסטינים והאזהרות כי הריבונות תגרור למתיחות ביטחונית באזור, אמרה היועצת: "תחזיות הבלהות של העבר התבדו".

קונוויי, שדיברה בעקבות השיחות וההתייעצויות שעורכים מקורבי הנשיא בנושא, הוסיפה כי "הנשיא רוצה להיות סוכן של שלום במזרח התיכון והוא מנסה לעשות זאת".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו אמר אתמול בנוגע להחלת הריבונות כי "ההחלטה נמצאת בידיים של ישראל".

מועצת הביטחון של האו"ם ערכה אתמול שיחת זום בנושא, שם אמרה שגרירת ארה"ב קלי קרפט, כי החלת הריבונות היא רק "תחילת משא ומתן, לא סופו".

מנגד, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, התבטא נגד התכנית. "הסיפוח יהווה הפרה חמורה ביותר של החוק הבינלאומי. הסיפוח יפגע באופן קשה בסיכוי לפתרון של שתי מדינות ויחתוך את האפשרויות לחידוש המשא ומתן".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון נשא נאום תגובה ואמר כי "קיים קשר חזק ונצחי בין העם היהודי ומולדתו ההיסטורית ביהודה ושומרון. זה נכון כבר 3,000 שנה ושום תעמולה פלסטינית לא תשנה זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר