הניו יורק טיימס:

רוסיה שילמה לטליבאן: "להרוג אמריקאים"

המודעין הרוסי שילם כסף לארגון הטרור במידה ואלה יהרגו חיילים מהכוח הרב-לאומי באפגניסטן, ביניהם גם חיילים אמריקנים • וגם: איך נחשף המידע המביך את רוסיה? (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עיתון הניו יורק טיימס דיווח כי רוסיה הציעה תשלום לכוחות הטליבאן במידה ואלה יהרגו חיילים מהכוח הרב-לאומי באפגניסטן, ביניהם גם חיילים אמריקנים.

לפי הדיווח, יש מספר מקרים בהם יש לארה"ב מידע מאומת כי התקפות של הטליבאן שהובילו להרג לוחמיהם, היו כחלק מהעסקה עם הרוסים.

בשנת 2019, נהרגו עשרים לוחמים אמריקאים הנמצאים באפגניסטן, וכאמור, על פי המידע שבידי ארה"ב, חלקם נהרגו בתמורה לתשלום מרוסיה.

המידע בנושא עלה מהערכות מידע בסוכנויות המודיעין האמריקאיות, והם שיתפו בממצאיהם את המודיעין הבריטי, שגם חייליהם מוצבים במדינה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ תודרך בנושא וכעת בוחנים בבית הלבן כיצד, והאם, להגיב להתנהלות רוסיה - בין היתר, אופציה של סנקציות.

המידע הגיע למודיעין האמריקני מחקירת לוחמים בארגונים שונים באפגניסטן, למרות כי עדיין לא הצליחו להוכיח אם מדובר ביוזמה מקומית או בהוראה שהגיעה ממוסקבה.

במועצה לביטחון לאומי, בפנטגון, במשרד החוץ וב-CIA סירבו להגיב ל"ניו יורק טיימס" על הדברים. דובר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש כי ארה"ב פנתה לקרמלין בנושא. דובר מטעם הטליבאן לא הגיב לבקשות תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר