ההצעה והמועמדים

חיפה: ש"ס תיכנס לקואליציה; בחירת רב העיר - תצא לדרך

בסיום פגישה עם שר הפנים אריה דרעי, הניחה ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, הצעה לצירוף ש"ס לקואליציה. דרעי נוטה להסכים והתהליך לבחירת רב עיר - יצא לדרך • הסיפור המלא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
קליש-רותם בפגישה עם דרעי (צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, הגיעה בשבוע שעבר לפגישה מקצועית בענייני העיר עם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי. אלא של'כיכר השבת' נודע כי לקראת סיום הפגישה ביקשה ראש העיר לשוחח גם על הנושאים הפוליטיים בעירייה, בניסיון לשכנע את דרעי להכניס את סיעת ש"ס המקומית לקואליציה.

במהלך הפגישה, בה השתתף גם יו"ר ש"ס המקומית אליהו אוזן, קליש-רותם הניחה על השולחן הצעה חדשה. מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי בעקובת ההצעה דרעי תומך בהצטרפות ש"ס לקואליציה, מהלך שעשוי לצאת לפועל, בקרוב.

ההצעה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', כוללת את ראשות המועצה הדתית בחיפה ובמקביל תמיכה בבחירת רב ראשי ספרדי שש"ס תבקש למנות בעיר.

כאמור, דרעי תומך בהצעה, מה שצפוי להכניס כבר בקרוב את סיעת ש"ס לקואליציה בחיפה, לצד 'דגל התורה'. התוצאה: הליך הבחירות לרב העיר חיפה יצא לדרך בקרוב.

עם זאת, בש"ס מקווים כי התעקשות של 'דגל התורה', שתמכה בקליש-רותם בבחירות, לא תעכב את ההצטרפות לקואליציה, שכן ב'דגל' מתעקשים לקבל את ראשות המועצה הדתית כפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני, וכבר היום צפויה להתקיים בנושא פגישה בין מנכ"ל ש"ס, חיים ביטון, ליו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני.

הערכה: ימונו שני רבנים

במשך שנים העיר חיפה ללא רב מכהן, עם פטירת רבה של חיפה, הגאון רבי שלמה שלוש זצ"ל, בשנת תשע"ד. ובש"ס, ששולטים בשנים האחרונות במשרד לשירותי דת, מתקשים להתניע את הליך הבחירות, שכן המהלך טעון שיתוף פעולה מצד ראש העיר.

לדברי המעורים בנושא, ברגע שש"ס תיכנס לקואליציה - הליך הבחירות יצא לדרך ולפי הערכות התהליך ייקח כחמישה חודשים, עד לבחירת הרב החדש.

יצוין כי למרות ההסכם על מינוי הרב הספרדי, בכירים בעיריית חיפה מעריכים כי לבסוף ייבחרו שני רבנים ראשיים בחיפה, ספרדי ואשכנזי, וזאת בשל המחויבות של קליש-רותם ל'דגל התורה', הסיעה שבזכותה היא נכנסה ללשכת ראש העיר.

אלו המועמדים לתפקיד

מהרגע בו ש"ס תהפוך לחלק מהקואליציה, מסע הלחצים במפלגה יחל. לא מעט רבנים, בניהם רבני ערים מכהנים, רואים עצמם כמועמדים לתפקיד הנחשק של 'רבה של חיפה', אחת הערים הגדולות בארץ, ממנה צמח הרב הראשי, הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל.

בין השמות הבולטים לתפקיד הרב הראשי הספרדי: הגאון רבי אברהם שלוש, בנו של הגר"ש שלוש זצ"ל; הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא; הגאון רבי דוד אבוחצירא, רב שכונה בחיפה.

יודגש, אלו השמות שעלו בימים האחרונים, אך ככל הנראה בקרוב יעלו שמות נוספים. לא מן הנמנע שלבסוף ייבחר אחד מהרבנים המועמדים כעת לרבנות תל אביב, כדוגמת חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד יוסף או רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי.

באשר למועמדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, במידה ואכן קליש-רותם תאשר בחירת שני רבנים עיר, המועידם כרגע הם: הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, רב קהילת 'אבי עזרי' בפתח תקווה; הרב משה חיים לאו מנתניה והרב רפי מנת מזכרון יעקב, רבה של חברת 'אסם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר