משבר הקורונה

ירושלים: שיתוף פעולה למען "הנוער המתמודד"

משבר הקורונה הוביל להתמודדות עם "הנוער המתמודד", עקב היעדר מסגרות חינוכיות, אלא שהשבוע נרשם שיתוף פעולה נדיר בין ש"ס, דגל התורה ויוסי חביליו בעיריית י-ם (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
כהן, חביליו, נהרי וגרוסבוים (צילום: באדיבות המצלם)

משבר הקורונה הוביל משפחות רבות להתמודדות עם תופעת "הנוער המתמודד", עקב היעדר מסגרות חינוכיות, אלא שהשבוע נרשם שיתוף פעולה נדיר בין ש"ס, דגל התורה ויוסי חביליו בעיריית ירושלים, בניסיון לבלום את התופעה.

המשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק הקצאות, חיים כהן, חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק רווחה אלחנן גרוסבוים וחבר מועצת העיר עו"ד יוסי חביליו, נועדו השבוע ביוזמת כהן לפגישה ארוכה עם סגן שר הרווחה משולם נהרי.

קיום הפגישה בנוכחות עו"ד חביליו היא סגירת מעגל, שכן חוות הדעת של חביליו בתפקידו כיועמ"ש עיריית ירושלים, הובילה לחקיקת 'חוק נהרי' אותו יזם סגן השר נהרי, חוק שעיגן את תקציב הרשתות החרדיות ברשויות המקומיות.

על סדר היום של הפגישה עמדה המצוקה של הנוער המתמודד בירושלים בקרב בני הנוער במגזר הכללי ובמגזר החרדי, מצוקה שהחריפה בעקבות משבר הקורונה בשל היעדר מסגרות חינוכיות הולמות לחלק מבני הנוער בעיר.

במהלך הפגישה עלה הצורך בהגדלת המשאבים עבור פתרונות להתמודדות ופתרונות לנוער, באמצעות קיום אירועים בכפוף למגבלות הקורונה והפעלת מערך של הדרכה ותמיכה לבני נוער במצוקה. עוד עלה בדיון נושא תקציב הרווחה לעיר ירושלים, שמתמודדת על פי הנתונים עם מכת אבטלה חריפה ביותר בעקבות משבר הקורונה.

המשנה לראש העיר חיים כהן ציין כי ירושלים התפרנסה באופן משמעותי מתיירות ומנוכחות של תלמידי ישיבה ותלמידות סמינר בני חו"ל, שכיום אינם נוכחים בעיר. עובדה זו פגעה קשות במשפחות רבות שהגיעו למצב קשה ונזקקים לסיוע משמעותי של מחלקת הרווחה בעירייה, שמתקשה לתת להם מענה במסגרת התקציב הנוכחי וזקוקה באופן דחוף להגדלת התקציבים.

סגן שר הרווחה משולם נהרי הבטיח כי יפעל להגדלת תקציב הרווחה לבירה במסגרת דיוני התקציב לשנה הבאה, על מנת שתושבי ירושלים ייהנו משירותי רווחה מותאמים לשבר הקורונה: 'אסור לנו להזניח את החוליה החלשה בחברה שנפגעה באופן הכי קשה מהמשבר הנוכחי ואין לנו יכולת לדעת את ההשפעה של המשך המשבר עליהם' אמר המשנה לראש העיר.

חברי המועצה אלחנן גרוסבוים ויוסי חביליו הודו לסגן השר על האוזן הקשבת שגילה ועל המחויבות שלו לרווחתם של תושבי ירושלים והדאגה יוצאת הדופן לסוגיית הנוער המתמודד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר