דיון בכנסת

"אין לעשות שימוש במעצרים לדיכוי מחאה"

בעקבות מעצרו של אמיר השכל, נערך דיון בנושא בועדת הפנים של הכנסת • ח"כ ינון אזולאי: "מה שבא לשוטר בעין – ערבי – נכסח. חרדי – נכסח. תל אביבי – מלטף". צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההפגנה מול בית ראש הממשלה (צילום: באדיבות המצלם)

ועדת הפנים של הכנסת ערכה היום (שני) דיון על נהלי עבודת המשטרה בזמן הפגנות. ח"כ ינון אזולאי מש"ס טען כי "מה שבא לשוטר בעין – ערבי – נכסח. חרדי – נכסח. תל אביבי – מלטף".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' הגיבה, "אני לא בטוחה בנכונות התיאור הזה". לדבריה, "אין לי ספק שהשוטרים נמצאים במצבים לא פשוטים, במשימות אין ספור ולכן גם עבורם חשובים הנהלים וההבנות על מנת שיוכלו לתפקד ולעשות את עבודתם".

"אנו חייבים לברר: על איזה בסיס, ומה הסיבה לשלילת חירות של אדם? האם הסיבה הזאת שונה בנוגע לאדם שנמצא בהפגנה, ואדם שנמצא בכל מרחב אחר? אין נוהל משטרתי למעצרים בהפגנות".

תנ"צ סיגל בר צבי טען בדיון כי "משטרת ישראל כמי שאמונה על אכיפת החוק במדינת ישראל מתמודדת בחודשים האחרונים עם עליה תלולה בכמות ההפגנות כאשר בממוצע מתקיימות כ-250 הפגנות שונות בכל חודש. כל הפגנה שונה מהותית מרעותה, אין ולא צריך להשוות בין ההפגנות השונות ולכן מרכיב שיקול הדעת של מפקדי האירועים הוא כלי הכרחי בטיפול באירוע".

חיימוביץ' סיכמה את הדיון באומרה כי "צריך לייצר נוהל אחיד של המשטרה כדי שמעצרים יוכלו להתבצע לפי כללים אחידים כדי לשמור על זכות המפגינים. אסור להשתמש במעצרים כדיכוי לתנועות מחאה. מחאה היא חלק מהחיים שלנו כאן במדינה דמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר