"פועלים בדיסקרטיות"

נתניהו ענה לגנץ: הסיפוח לא קשור לכחול לבן

שר הביטחון ורה"מ החליפי, שהסביר היום כי כל נושא הסיפוח ימתין לאחר הקורונה, נענה על ידי ראש הממשלה נתניהו כי הנושא לא בסמכותו. "אנחנו פועלים בדיסקרטיות", עקץ (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנסה להקדם בכל כוחו את תוכנית הסיפוח של הממשל האמריקאי, לאחר ששר הביטחון גנץ הבהיר ש'הסיפוח יחכה', נתניהו יצא היום (שני) בהברה כי לגנץ אין סמכות להתערב בנושא.

חלק מהמתיחות הפנים קואליציונית נסובה אודות התפיסות המדיניות של חברי כחול לבן, על פי הדיווח ב'חדשות 12', ראש הממשלה נתניהו תקף בישיבת סיעת הליכוד את שר הביטחון בני גנץ.

בחשבון הטוויטר שלו כתב מוקדם היום, גנץ: "מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הווירוס. נקודה. אנחנו פועלים להארכת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת לפחות למשך חצי שנה ולעידוד הכשרות מקצועיות והשמה כדי להניע את גלגלי המשק. טוב וחשוב שהארכנו את דמי האבטלה למפוטרי הקורונה עד אוגוסט, אבל זהו פלסטר שלא עוצר דימום".
"הנושא המרכזי שלנו הוא המגיפה הרפואית, הכלכלית והחברתית. לפני כל נושא אחר-לאפשר לאנשים לחיות, להיות בריאים ולהתפרנס בכבוד. הגוף היחיד שיודע להתמודד עם מבצעים בסדר גודל כזה הוא משרד הביטחון ולכן דרשתי להעביר אלינו את הסמכויות שיאפשרו לנו לטפל באירוע".

וציין כי "אנחנו ערוכים להכפלה מיידית של מלוניות הקורונה, פיקוד העורף נמצא בקשר עם כלל הרשויות, וחובשי צה"ל כבר מתגברים את מעבדות הבדיקות - אנחנו מוכנים".

נתניהו השיב ואמר לו בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".
נתניהו, היום (צילום: ערוץ כנסת)
על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן נראה שיש צדק בדברי נתניהו.
בהסכם נאמר, כי יהיה ניתן יהיה להעביר חקיקה בכנסת הנוגעת להחלת ריבונות כבר מ-1 ביולי, מבלי שלכחול לבן יש זכות וטו בנושא – כך שלמפלגתו של גנץ אין כל השפעה על הסוגיה. לפי ההסכם, נתניהו מחויב להיוועץ בגנץ בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר