הקורונה, החרדים והמשטרה

אכיפה בררנית כלפי החרדים? קצין אג"מ מרחב דן ב'אולפן'

המבצע לאכיפת הנחיות הקורונה • הטענות לאפליה בררנית מול החרדים • הכוונה לאכוף בבתי כנסת • השיחות עם 'הפלג' והעימות בסטאמר • סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ מרחב דן בראיון לישי כהן (כיכר TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

על רקע הטענות כי המשטרה מבצעת אכיפה בררנית כלפי הציבור החרדי, מתייצב סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ (אגף מבצעים) מרחב דן, באולפן 'כיכר השבת' ומגיב לטענות.

בראיון מיוחד מסביר סנ"צ לוי עד כמה הציבור החרדי עבר שינוי ומקפיד היום על הוראות משרד הבריאות, מדבר על האפשרות לאכיפה בבתי הכנסת וחושף את השיחות שמקיים עם 'הפלג הירושלמי'. במהלך הראיון מתייחס לוי גם למהומות בבית המדרש סאטמר בבני ברק ולמאמצי הגישור.

כותרות הראיון

איך נראה המצב בנושא אכיפת הקורונה בעיר בני ברק?

"אני חושב שהציבור החרדי בעיר בני ברק ובכלל עבר תהליך טוב ובריא, ואני יכול לומר היום שכלל התושבים בעיר שומרים על ההנחיות, וכאן המקום להודות לפרנסי העיר ולמנהיגי המגזר שהבינו את המצב ובזכותם כלל התושבים עוטים מסיכות.

"בנושא האכיפה, אני חושב שהיא מתבצעת בצורה מידתית וסבירה, כאשר רק כשמגיעים למצב שאין ברירה, מתבצעת אכיפה, והיא שוות ערך בערים רבות.

"המשטרה אינה פועלת ספציפית כלפי מגזרים מסוימים, ובימים האחרונים המשטרה אוכפת בתל אביב בצורה הרבה יותר חזקה מבני ברק.

"אמרתי בראשית דבריי, ואגיד שוב שבזכות הרבנים שיצאו בקריאה להישמע להנחיות של משרד הבריאות, אנו רואים את השינוי המבורך. כולם זוכרים כמובן את הימים הראשונים של תקופת הקורונה שבהם היה קשה לציבור החרדי לפעול לפי ההנחיות, אך מרגע שהרבנים יצאו בקריאה של ונשמרתם מאד לנפשותיכם, הקהל אחראי מאד".

מה רמת שיתוף הפעולה של המשטרה עם הרבנים?

"יש לנו שיתוף פעולה מצויין. אנחנו מדברים עם כלל הרבנים, גם עם רבני הפלג הירושלמי, וכאן המקום לציין את הרב פרידמן מרבני הפלג, שנהג באחריות רבה במהלך הלוויית רעייתו, והוציא קריאה לתלמידיו שלא להגיע להלוויה, בכך הוא גילה אומץ והרבה אחריות כלפי האוכלוסייה שלו, וכלפי כלל האוכלוסייה".

האם המשטרה מתכוונת לאכוף את התקנות החדשות של תפילה בהשתתפות של 50 איש בלבד?

"יהיו ביקורים בבתי הכנסת כדי לראות שהחוק נשמר, ואני רוצה לבקש מהציבור להקפיד ולשמור על הריחוק החברתי, על עטיית מסיכות, וחשוב שנדע למנוע את המשך ההדבקה בנגיף".

האם אתה מרוצה מהליך הגישור שמתנהל בנושא הסכסוך בקהילת סאטמר בבני ברק?

"אני חושב שבסופו של דבר במידה והם יגיעו לכך שכלל חברי הקהילה ישבו בבית כנסת אחד ויתפללו יחד, הרווח הוא גדול, ואני מקווה שהם יגיעו להסכמות. מרבית הקהילה היא ממושמעת מאד ומתנהגת למופת."

מבחינתי כשישנם חילוקי דעות, תפקידי הוא לגרום לכך שהנושא ייפתר ללא מהומות ולשביעות רצון של כולם".

האם המשטרה נערכת לכך שהגישור לא יצליח בסופו של דבר והמהומות יחזרו?

"מאחר ואני מכיר את האנשים שפועלים כעת בנושא, אני סמוך ובטוח שהם יגיעו להסדר, וגם אתה ואני נוכל להיות שותפים בתפילות בבית המדרש".

איך התחושה שלך שאתה כקצין משטרה מנהל את הבוררות בין הפלגים של קבוצה שמגדירה עצמה כאנטי ציונית?

"אני לא בעד לתייג אנשים, ואני חושב שגם בפלג הירושלמי וגם בסאטמר ישנם אנשים נפלאים שניצלו את ההזדמנות לאחר שראו שיש מישהו שרוצה לעשות סדר במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר