האחראי על חוק הגיוס

השר ביטון: כל מי שירצה ללמוד - ילמד, הכפייה פגעה בגיוס

השר מיכאל ביטון, שר במשרד הביטחון האחראי על ההגעה להסכמות עם הסיעות החרדיות באשר לחוק הגיוס מצהיר: לא תהיה כפיה, כל מי שירצה ללמוד - ילמד וישמור על עם ישראל • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

רוח חדשה: השר מיכאל ביטון (כחול לבן), שר במשרד הביטחון האחראי על גיבוש ההסכמות סביב חוק הגיוס החדש, מתייחס לראשונה לחוק הגיוס וחושף באולפן 'כיכר השבת' כי החוק החדש יאפשר לכל מי שרוצה ללמוד - להמשיך וללמוד וכי לא תהיה כפייה. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

לדבריו: "כשניסו לכפות על חרדים להתגייס - ירדו המספרים. לאחרונה נחשפנו שגם המספרים לא מדויקים. כפיה של גיוס רק הקטינה את המספרים".

"אנחנו מנסים לגבש", הוסיף השר ביטון: "יחד עם הליכוד והמפלגות החרדיות, שאומר שבכל שנה נגדיל את המספרים מידי שנה. יש בקואליציה הסכמה כיצד נבנה את החוק, אני יושב עם החרדים, זה פקידי לגבש הסכמה. כולנו מבינים שגם ההסכמה צריכה להיות כזו שעוברת את מבחן בג"צ".

השר מתח ביקורת על העתירות לבג"צ: "אנשים עשו בג"צ נגד העובדה שחרדי לא הולך לצבא, אבל לא שמעת בג"צים למה ערבי לא הולך לצבא, למה אשה דתייה לא הולכת לצבא, לא היה בג"צ כזה דרמטי. רק על החרדים. יש אוכלוסיות שלמות שאנחנו רוצים לשלב בחברה הישראלית".

ביטון הצהיר: "אם אתה תלמיד חכם והורג עצמך באוהלה של תורה - תלך עד הסוף. גם הקהילות החרדיות יודעות שיש שבאבניקים ושובבים".

לדבריו: "החלום והחזון של בני גנץ, גבי אשכנזי ושלי - זה מתווה שירות. צעיר שרוצה ללמוד - יוכרו ילמדו תורה עד סוף ימיהם וישמרו על עם ישראל. אבל צעיר אחר, ערבי - חרדי - דתייה - יכול ללכת למסלול חינוך או צבא".

תהיה מכסה של מספר תלמידי הישיבות?

"לא, לא בכפיה אמרנו. ראינו את ההליך הטבעי של יותר ויותר מתגייסים בלי כפיה, בא חוק הגיוס והכפייה - ירדו המספרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר