הראיון המלא

הרב מוטקה בלוי: אנחנו במשבר רוחני קשה מאוד

מגיפת הקורונה הובילה למצב בו אלפי תלמידי ישיבות נותרו ללא מסגרת יום שלם וחלקם אף ללא מסגרת כלל. המחנך, ר' מוטקה בלוי, התארח באולפן לראיון מיוחד עם ישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

עולם הישיבות נכנס לתקופה שלא הכיר מעולם, ישיבות לא נפתחות וחלקם נפתחו ונסגרו - בשל מגיפת הקורונה, מה שמוביל לדבריו את התלמידים להסתובב ברחובות ואף לשחק כדורגל. צפו בראיון המלא.

לדבריו: "אנחנו נמצאים במשבר רוחני קשה מאד משום שהיכלי התורה סגורים, וקח לדוגמא את הישיבות הקטנות שבהם הבחורים מתחילים את סדר יומם בדרך כלל בשעה 07:00 בבוקר ומסיימים את היום ב. 21:00 בערב, היום המצב הוא שבגלל שאין ארוחות בישיבות, הבחורים מתחילים את היום בשעה 09:30 - 10:00, וחוזרים הביתה כבר ב. 20:00 בערב כי אין ארוחת ערב, ומה יעשה הבן ולא יחטא..

"יש לבחורים עודף שעות, והצדיקים שבהם ממלאים את זמנם בביקור בכותל, ואלו החברמנים יותר נוסעים לקבר יוסף הצדיק, אבל רבים יוצאים לחופי הים במסלולי אופניים, ואני לא רוצה להגיד בקול, אבל יש כאלו שמתוודים שהגיעו לרשת האינטרנט רח"ל".

הרב בלוי הוסיף: "ישנם גם משברים שונים בין הבחורים וההורים שנובעים בין היתר מכך שהבחור לא רגיל להיות חלק מעבודת הבית השוטפת, ופתאום כאשר הוא נמצא בבית הוא קם מאוחר, וכשהוא יורד להתפלל הוא לא לוקח את שקית האשפה שאמא שלו הניחה ליד הדלת, והדבר מביא להמון בעיות.

"ישנם אפילו בערים החרדיות נערים שיוצאים לשחק כדורגל עם אנשים בעייתיים, ופתאום הוא גם מוריד את החולצה כי חם לו, וגם את הציצית, והוא פתאום הופך להיות אדם אחר".

"צריך לדעת שישיבה היא חממה רוחנית, וישיבה זה עניין של סדר יום", הדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר