לקראת החלת הגבלות נוספות

התפרצות הנגיף: 1391 נשאים חדשים נחשפו בסוף השבוע

במהלך השבת האחרונה הגיעו תוצאותיהן של אלפי בדיקות קורונה שנערכו קודם לכן לאזרחים ששהו בקרבתו של חולה או שחשו ברע, ואלו הוסיפו עוד 1,391 נשאים לרשימה ההולכת ומתארכת (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בתמוז תש"פ | 04.07.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות מעדכן הערב (מוצאי שבת) בנתוני הקורונה בישראל, מהם עולה כי נכון לעכשיו מספרם של הישראלים שנדבקו בנגיף מאז פרצה המגיפה מגיע ל-29,032, ושל הנפטרים - ל-330.

ביממה האחרונה נוספו למצבת הנשאים עוד 1,391 אזרחים, לאחר שבמהלך השבת הגיעו תוצאותיהן של אלפי בדיקות קורונה שנערכו קודם לכן לאזרחים ששהו בקרבתו של חולה או שחשו ברע.

כמו כן, במהלך השבת הלכו לעולמם ארבעה חולי קורונה, שהמחלה פגעה בהם באורח קטלני. מנין החולים שמאושפזים במצב קשה גדל כל העת, ומגיע כבר ל-84, מהם 32 המחוברים למכשירי הנשמה.

מספר החולים הפעילים עומד בסך הכל על 10,929, ומספרם של אלו שהחלימו מאז פרץ הנגיף מגיע ל-17,773.

נתניהו מודיע על ההגבלות, ביום חמישי (צילום: לע"מ)

כזכור, ביום חמישי האחרון החליטה הממשלה על שורת החלטות משמעותיות בשל ההתפרצות ההולכת ומחריפה, בהן הגבלה של התקהלויות במקומות סגורים ל-20 איש, הגבלת מספר הנוכחים בבתי כנסת, אולמות ומועדונים ל-50, הגברת האכיפה על ההתקהלויות ובמרחב הציבורי ו"תמיכה כלכלית נוספת למגזרים שייפגעו".

יצוין, כי בעוד מגבלת ה-20 נכנסה לתוקף כבר ביום שישי בשעה 08:00, מגבלת ה-50 צפויה לעבור בעוד מספר ימים את אישורה של הוועדה המיוחדת בכנסת.

תחילה, כפי שפורסם, גם מספר המתפללים בבתי הכנסת היה אמור לרדת לעשרים בלבד, אך לבסוף השתכנעו ראש הממשלה ומשרד הבריאות להמשיך את המצב הקיים, שכידוע מאפשר גם חמישים, כאשר השר דרעי אמר בדיון כי "לא ייתכן שבמסעדות, ברים ומועדונים, בהם הסכנה גדולה שבעתיים - כי לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות - אפשר יהיה להכניס 50 איש, אך לבתי כנסת, שבהם המתפללים מקפידים על שמירה מלאה על ההנחיות, ייכנסו רק 20".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר