4 דברים שאנשים מופנמים רוצים שתפסיקו לעשות

טיפוסים מופנמים וטיפוסים מוחצנים שונים מאד במהותם. אך זה לא אומר שהם לא יכולים להסתדר. ישבנו לשוחח עם כמה מופנמים, בכדי לגלות את הדברים שאלו שאינם כמותם עושים ומרגיזים אותם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התראת ספוילר: טיפוסים מופנמים וטיפוסים מוחצנים הם אנשים שונים מאד במהותם. אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לחיות יחד בהרמוניה מושלמת (אם כי, לפעמים שקטה). ישבנו לשוחח עם כמה מופנמים, בכדי לגלות, היישר מהמקור, את הדברים שאלו שאינם כמותם עושים ומרגיזים אותם בטירוף. הנה מה שהם אמרו לנו:

1. לא שמים אליהם לב

אוקיי, אנחנו לא אומרים שכל המוחצנים בעולם אמורים לערוך מחקר מעמיק, עד לרמת קבלת תואר דוקטור, על עמיתיהם המופנמים, אבל בהחלט עוזר לדעת מעט על הלך רוחם. על פי רוב, מופנמים מעדיפים להיות לבד או בקבוצות קטנות, הם חושבים - והרבה - לפני שהם מדברים ואם הם שקטים, זה לא אומר שמשהו לא בסדר.

(אזהרה: יתכן שכללים אלו אינם תקפים אצל כל המופנמים. כמו מוחצנים, גם מופנמים מגיעים בכל הצורות, הגדלים ורמות העניין בחברתיות.)

2. מביישים אותם

החבר המופנם שלכם לא שופט אתכם כשאתם נשארים ערים עד שתיים בלילה. אז למה אתם מתבכיינים כשהוא רוצה לחזור הביתה מוקדם אחרי המפגש שלכם? מוחצנים, הבינו שחבריכם המופנמים עשויים ליהנות מדברים שונים וכבדו את זה. במקום להתחנן בקול רם ללכת איתכם לחתונה של החבר ההוא מהישיבה שלא ראיתם במשך עשור, פשוט חייכו ושחררו אותם לדרכם.

לעתים קרובות, טיפוסים מופנמים מודעים לעצמם ומכירים את אופיים היטב בכדי להחליט מתי הגיע הזמן לחזור הביתה ולהיטען באנרגיות.

3. מנסים "לתקן" אותם

כן, היא ביישנית. כן, יתכן שתצטרכו לבקש ממנה לדבר מדי פעם. אבל אל תדחפו אותה לבמה בקריוקי אם היא לא תרצה לשיר איתכן. זה פשוט אכזרי. המופנמים מיוחדים בדיוק כפי שהם ולא כדאי לנסות לשנות אותם. לא הייתם מנסים להכריח טיפוס מוחצן לחזור לקליפה שלו, נכון? אז אל תנסו להכריח מופנם לצאת ממנה.

4. לוקחים את המופנמות באופן אישי

כשמופנם מסרב להזמנה או נראה יותר מרוחק, זה לא בגללכם. אנחנו מבטיחים. אצל מופנמים, כל אינטראקציה חברתית יכולה להיות סוחטת רגשית וברגע שהאנרגיה שלהם מתרוקנת, לא רק שקשה לזייף את זה, אלא לוקח זמן לחדש אתן אותה אנרגיה. במקרה זה, זה ממש לא אתם - אלא הם. (אל תדאגו, הם גם יודו בזה בעצמם.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר