דעה בווידאו

להיבדק או לרצוח?! כן, זה פשוט // ישי כהן

לנקוט בצעד שלא ללכת להיבדק עלול לפגוע בראש ובראשונה בנו, עלול לסכן חיים - ובכירי הרבנים הגדירו בחריפות את מי שלא הולך להיבדק. מחובתנו, להיות צודקים ולא חכמים (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
גרפיקה ועיצוב תמונה: דבורה נוסבכר (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

לעשות בדיקה או להיהפך לרוצח - מה אתם מעדיפים?

כן, זה כזה פשוט!

דיברנו כבר רבות על האמון של הציבור החרדי במערכת הבריאות - שנפגע ואבד.

הביקורים בבתי האדמו"רים אולי מצטלמים יפה ומשדרים מסע יח"צ אל תוככי החברה, אבל נראה כי הם לא ממש תורמים לאמון הציבורי או לחידוד המסרים.

הקריאות שצצות ועולות, חדשות לבקרים - שלא לבצע בדיקות, הן קשות. נכון שהאמון אבד, נכון שהביורוקטיה סביב הבדיקות - מזכירה מדינת עולם שלישי, עד שמקבלים בדיקה ועד שמקבלים תשובות - סיוט ומתח נפשי מטלטל.

ועדיין...

לנקוט בצעד שלא ללכת להיבדק עלול לפגוע בראש ובראשונה בנו, עלול לסכן חיים - ובכירי הרבנים, ספרדים ואשכנזים כאחד - הגדירו בחריפות את מי שלא הולך להיבדק.

מחובתנו, בשעה זו, בה הנגיף שוב מכה בנו ללא רחם - להיות צודקים ולא חכמים, להניח לביקורת הקשה כלפי הממסד ולעשות כמיטב יכולתנו כדי להיבדק ולהציל חיים.

או אז, נוכל לבוא אל הפוליטיקאים החרדים, אלו שבחרנו בהם כדי שייצגו אותנו - ולהטיח בפניהם, את האמת הברורה: בחרנו בכם כדי שתלחמו בשבילנו, כדי שתדפקו על שולחן מקבלי ההחלטות ותדאגו שלא ידפקו אותנו, לא בחרנו בכם בשביל להסתפק בהודעות לעיתונות.

לצעוק בתקשורת שהסגרים מכוונים כלפי החרדים - אבל סביב שולחן הממשלה או הקואליציה, להנהן בהסכמה על הטלת הסגר - זה לא עובד!

תדאגו לציבור שלכם, באמת. תפעלו שכל יהודי חרדי יבין את משמעות המצב ויקפיד על שמירת ההנחיות, זה המינימום שמצופה ממכם בשעה זו.

ומילה נוספת לסיום: "אכיפה בררנית", אנחנו שומעים זאת שוב ושוב, זה אולי לפעמים נכון - אבל חשוב לשמור על פרופורציות. לא כל קנס על אי חבישת מסכה - הוא אנטישמיות; לא כל דוח בגין הפרת ההנחיות - הוא רדיפה.

הנגיף לא מבחין בין חובש כיפה לשאינו כזה, או בין חרדים לחילונים! חשוב להילחם בהסתה נגדנו, חשוב לא להניח לעוולות או ליד שקלה על ההדק כלפי החרדים - אבל לא פחות חשוב, לשמור על הכללים וההנחיות! ואת המסר הזה, צריך לחדד!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר