מגפת הקורונה

הראשל"צ הגר"י יוסף: זו הסיבה שלא צמים למנוע את מגפת הקורונה

מאז פרצה מגיפת הקורונה היו רבנים שביקשו לקבוע יום צום, גם ברבנות הראשית היה מי שניסה לדחוף לקבוע יום של צום, אך הראש"ל הגר"י יוסף מנע את המהלך ומסביר למה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון הרב יצחק יוסף (תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק יוסף, מנע מהלך של קביעת יום צום בשל נגיף הקורונה המתפשט בארץ ובעולם.

במהלך שיעורו השבועי אמש (מוצ"ש) הסביר הראש"ל את הסיבה: "כשהתחיל הנגיף האחרון, שנאחנו עדיין נמצאים בו, ה' ירחם. היה ברבנות הראשית, חכם אחד, שהוא עשה מודעה להתענות בערב ראש חודש ניסן וביקש שאני אחתום איתו ביחד, לחתום שצריך להתענות".

"הוא ראה שולחן ערוך, הוא ראה גמרא", הוסיף הרב הראשי: "אמרתי לו שצריך להסתכל, אי אפשר להסתכל רק על גמרא לבד ושולחן ערוך לבד, צריך להסתכל גם באחרונים.

"מהרי בן חביב הוא כותב שכעת בדורות שלנו - לפני שלוש מאות שנה, כל שכן היום - הגופות חלשים ולכן כדי לעמוד במגפה, אדרבה - אדם יאכל טוב וישמור על עצמו טוב, כדי שיוכל לעמוד במגפה. מה שכתוב בשולחן ערוך מדובר על לפני אלף שנים, היה כוח ולכן היו מתענים בימי המגיפה".

הרב הראשי חזר לשיחה עם החכם מהרבנות שביקש לקבוע צום: "אמרתי לו 'אתה כתבת במכתב להתענות בערב ראש חודש', היה בית דין בירושלים שקרא לציבור להתענות, אתה רוצה להוסיף? תכתוב 'מי שרוצה להתענות - יתענה תענית שעות', אבל לא תענית שלמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר