במליאת הכנסת

ח"כ אחמד טיבי לצד הילדה החרדית: "דעות קדומות"

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת 'הרשימה הערבית המשותפת', נאם בכנסת וגינה את התנהלות המשטרה עם הילדה החרדית שנתפסה ללא מסכה. 'זו תוצאה של דעות קדומות', אמר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת 'הרשימה הערבית המשותפת', נאם הערב (שני) במליאת הכנסת והצטרף לגינוי התנהלות המשטרה עם הילדה החרדית שנתפסה ללא מסכה: "תוצאה של דעות קדומות".

כזכור, הערב פורסם סרטון המזעזע, בו נראים שוטרים מעכבים ילדה חרדית בוכיה, שהורידה לרגע את המסכה מפניה: חברי כנסת חרדים ודתיים פרסמו תגובות קשות על התנהלות זו של המשטרה ובשעה האחרונה הצטרף לביקורת חבר הכנסת אחמד טיבי.

לדבריו: "זו ילדה שבסוף שמה מסכה. השאלה אם כך הייתם עושים עם ילדה מצפון תל אביב. מאותו גיל, האם המשטרה הייתה עושה? לא. אלו דעות קדומות".

התיעוד שעורר סערה

"ילדה חרדית, אז אפשר", תקף ח"כ טיבי: "זה ה'אחר', זה מביש, זה מביש, עד איפה יכולה המשטרה הזו לרדת לאזרח".

ח"כ יוסף ג'בארין, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמר: "כמו הקורונה, גם אטימות ושרירות לב ממסדית היא מגפה שיש למגר. ילדה ממררת בבכי מול שוטרים, שלא מגלים שום הבנה או רגישות לסיטואציה. בריאות הציבור בתקופה זו היא חשובה - אבל חובתה של המשטרה לנהוג ברגישות הנדרשת ולזכור שילדים זקוקים לקשב והבנה. האם השוטרים האלה לא פגשו ילדים בחייהם?".

מוקדם יותר הודיע כזכור ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, כי בעקבות התיעוד הוא זימן דיון דחוף בוועדה ליום רביעי הקרוב בנושא "התנהלות המשטרה ואופי אכיפת חוקי הקורונה אל מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו״ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר