סערת הדו"ח לנערה

אליהו ברוכי למ"מ המפכ"ל: תפגוש את ההורים ותתנצל

הח"כ הטרי של יהדות התורה, שיגר מכתב למ"מ המפכ"ל, ובו הוא הסביר לו על האכיפה הבררנית שיש מצד המשטרה כנגד החרדים, ודרש שייפגש עם ההורים של הנערה ויתנצל (חרדי)

מימין, נתינת הדו"ח לנערה. משמאל אליהו ברוכי (צילום: מתוך הסרטון ואולפן כיכר השבת)

חבר הכנסת החדש של יהדות התורה, אליהו ברוכי, פונה הערב (שני), במכתב נרגש למ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ומסביר לו את חומרת האכיפה הבררנית מצד המשטרה ודורש ממנו לפגוש את הורי הנערה ולהתנצל.

המכתב של ברוכי הגיע, לאחר הסערה שעורר הסרטון המביש של שוטרי משטרת ישראל, הנטפלים לנערה חרדית ברחוב שרי ישראל בירושלים. המכתב נשלח עם העתקים להשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ולרב המשטרה הרב רמי ברכיהו.

"בימים האחרונים", כותב ברוכי בפתח מכתבו, "אני מוצף בעשרות תלונות בנוגע לאכיפה בררנית כלפי המגזר החרדי לכל הנוגע לתקנות, מצילות החיים, בימים טרופים אלו".

תיעוד האירוע עם הנערה, היום אחה"צ (על פי סעיף 27א')

"לרוב, אני מוצא את עצמי דווקא מדברר את פעילותה החיונית של המשטרה. מרגיע את הפונים הרבים ומסביר להם עד כמה השעה בה אנו נמצאים הנה קשה וגורלית, והצעדים חשובים והכרחיים עבור כולנו".

"אבל", מציין ברוכי, "היום נפל דבר בישראל. התיעוד בו נראה שוטר לבוש מדים מתעמת עם ילדה חסרת אונים, הוא שובר שוויון במערכה בה אנו נמצאים. הנזק, הוא כמעט בלתי הפיך".

ברוכי מסביר, כי "בניית מערכת אמון בין החברה החרדית למשטרת ישראל, חשובה בכל עת. אך בימים אלו מדובר בפיקוח נפש של ממש. שבר האמון הנוכחי במערכה זאת, הינו מסוכן לא פחות מהתפשטות הנגיף עצמו ועלול לעלות בחיי אדם".

"כאיש ציבור וכחבר בועדת הקורונה בכנסת, אני נאבק למתן הסברה ראויה ומתאימה למגזר החרדי, כדי שלא יהיה בית בישראל בו לא ידעו עד כמה חמור המצב, ועד כמה ההקפדה על הכללים היא בגדר "פיקוח נפש".

כאן עובר ברוכי לדבר על מה שקרה מוקדם יותר היום, "האירוע שתועד היום (וחייבים להכיר בכך: זה לא אירוע יחיד!) מוריד לטמיון פעילות חינוכית והסברתית שהושקע בה מחשבה ומשאבים רבים".

"כדי לצמצמם, ככל הניתן, את הפגיעה האנושה. אני פונה אליך בבקשה להיפגש עם הילדה שנפגעה, עם הוריה, ולהביע את התנצלות המשטרה על הנעשה".

לאחר שנבחר, ברוכי באולפן 'כיכר'

"אקט מתוקשר זה, בעת הזו, בכוחו להחזיר במשהו את האמון הכל כך חשוב לנו למען המשך המלחמה בנגיף האלים". מסיים ברוכי את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר