הפעם זה סופי

אושר: הקנס על אי עטיית מסכה - 500 ש"ח

הכנסת אישרה סופית, כי אזרח שלא יחבוש מסכה, ייקנס בסכום של 500 ש"ח. בנוסף, מי שיוכל לאכוף את הקנס יהיו פקחים - עובדי המדינה ורשויות ופקחי רשות הטבע (חדשות)

הערב, בירושלים, שוטרים מפקחים על עטיית מסכות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה (שני), בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, בהתאם לכך, אזרח שלא יחבוש מסכה - ייקנס בחמש מאות שקלים. בקריאה שלישית תמכו 34 אל מול 24 מתנגדים.

בהצעה נאמר כי יש להעלות את גובה הקנס המינהלי בגין אי עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים ולקבוע כי עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים.

בהצעה נקבע, כי בטרם יפעיל גורם שאינו שוטר סמכות ויטיל קנס, הוא ייאלץ לעבור הכשרה ייעודית וכי הפעלת פיקוח והטלת קנס בגין עבירה זו תעשה בהתאם למדיניות אכיפה כללית, בהתחשב, בין השאר בצורך באכיפה לפי אמות מידה שוויוניות.

ובהקשר לציבור החרדי נאמר בהצעה, כי יש צורך בקביעת תנאים לאכיפה כלפי אוכלוסיות מיוחדות ובאפשרות להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין. משטרת ישראל תהיה אחראיות לקבוע את המדיניות ואת ההכשרה כאמור.

לגבי עבירות מינהליות נוספות הקשורות לפתיחה של עסקים, מוצע לאפשר המצאה של הודעה על הטלת הקנס גם בדרך של מסירה לאחראי על המקום או העסק, בנוסף לשליחתה בדואר רשום למפעיל.

עוד נכתב בדברי ההסבר להצעה: "בשל העלייה ברמת התחלואה בתקופה האחרונה ואי–ציות להוראות שמטרתן מניעת הדבקה בנגיף ובין השאר החובה לעטות מסכה, מוצע לתקן את חוק האכיפה ולקבוע הוראות שמטרתן ייעול והגברה של האכיפה."

ההסברים של יו"ר הוועדה יעקב אשר - הבוקר (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "על אף המחלוקת בעניין הזה, לאור העמדה של גורמי המקצוע במשרד הבריאות והמל"ל אישרה הוועדה כי אין מנוס מצעדים אלה, כדי למגר את התופעה המסוכנת של אי עטיית מסיכה".

"אני מקווה", הוסיף אשר, "שעצם העלאת הקנס והגברת הפיקוח תהווה גורם הרתעה ושלא יהיה צורך בהטלת קנסות בסכומים אלה במיוחד בתקופה כלכלית קשה."

יצוין, כי בדיון שהתקיים ביום רביעי האחרון אמר אשר: "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס ל-500 שקל. אני באופן אישי זאת השקפת עולמי, אם יכפו עליי, נבדוק את הדברים האלה. המספר הזה לא יהיה, הוא וודאי לא יהיה".

כעת כאמור, בלחץ נתניהו ואנשי המל"ל נאלץ יו"ר הוועדה אשר להסכים לסכום של 500 שקלים, אך מנגד התעקש שלצד זה יוכנס סעיף שייקבע שהקנס לא יוטל אוטומטית, אלא יתאפשר לאדם לתקן קודם את הליקוי ולשים מסיכה, קודם שיקבל קנס.

ההצהרה הקודמת של ח"כ יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת)

במהלך הדיון בוועדה הסביר ח"כ אשר כי "ישבנו על החוק הזה כמו שצריך, העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום, העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר