"נסגר מלא"

אריה דרעי תומך בקנסות המשטרה: 'צריכים לקחת אחריות'

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הביע אמש - בישיבה סגורה - תמיכה בחלוקת הקנסות של המשטרה לאזרחים שלא מקפידים על עטיית המסכות: "האזרחים צריכים להקפיד ולהבין את המשמעות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס (צילום: ישי כהן)

פרסום ראשון: בצל הביקורת הקשה על העלאת סכום הקנס על אי עטיית מסכה ל-500 שקלים, יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הביע תמיכה בהעלאת הקנסות ומתן הדוחות לאזרחים שלא מקפידים על ההוראות.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך ישיבת סיעת ש"ס בכנסת, התייחס השר דרעי לטענות על העלאת סכום הקנס והתנהלות המשטרה. דרעי הביע תמיכה בהעלאת הסכום ובמתן הדוחות. לדבריו, "צריכים להמשיך בחלוקת הדוחות בשביל ההרתעה, רואים בציבור זלזול בנושא המסכות, צריך את הדוחות בשביל ההרתעה, שהאזרחים יבינו את המשמעות של מסכה".

בהמשך הוסיף דרעי וסיפר: "אני יושב במרפסת הבית ורואה אזרחים ללא מסכה, אני רוצה לרדת ולצעוק עליהם".

במהלך דבריו הזהיר דרעי ממצב בו מדינת ישראל תצטרך ללכת לסגר מלא: "לצערי, אנחנו נמצאים במצב יותר קשה מתקופת השיא בגל הראשון. האחוזים הגבוהים של הנדבקים בגל הנוכחי מדגישים את המצב הקשה. גם מספר החולים הקשים עולה וזה מדאיג מאד.

"אם נמשיך בקצב ההדבקה הנוכחי אנו עלולים להגיע לסגר מלא בשבוע, שבועיים הקרובים. זו החלטה קשה מאד ומכאיבה מאד עם משמעויות קשות ביותר, מכיוון שהמשק בחודש מאי חזר כמעט לפעילות מלאה".

להיבדק או לרצוח?! כן, זה פשוט // ישי כהן

כזכור, מליאת הכנסת הלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, בהתאם לכך, אזרח שלא יחבוש מסכה - ייקנס בחמש מאות שקלים. בקריאה שלישית תמכו 34 אל מול 24 מתנגדים.

בהצעה נאמר כי יש להעלות את גובה הקנס המינהלי בגין אי עטיית מסיכה מ-200 ל-500 שקלים ולקבוע כי עבירה זו תוכל להיאכף לא רק על ידי שוטר אלא גם על ידי מפקחים שהם עובדי המדינה, פקחי רשות הטבע והגנים, עובדי רשות מקומית ופקחים עירוניים.

בהצעה נקבע, כי בטרם יפעיל גורם שאינו שוטר סמכות ויטיל קנס, הוא ייאלץ לעבור הכשרה ייעודית וכי הפעלת פיקוח והטלת קנס בגין עבירה זו תעשה בהתאם למדיניות אכיפה כללית, בהתחשב, בין השאר בצורך באכיפה לפי אמות מידה שוויוניות.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "על אף המחלוקת בעניין הזה, לאור העמדה של גורמי המקצוע במשרד הבריאות והמל"ל אישרה הוועדה כי אין מנוס מצעדים אלה, כדי למגר את התופעה המסוכנת של אי עטיית מסיכה".

"אני מקווה", הוסיף אשר, "שעצם העלאת הקנס והגברת הפיקוח תהווה גורם הרתעה ושלא יהיה צורך בהטלת קנסות בסכומים אלה במיוחד בתקופה כלכלית קשה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר