הגבלות הקורונה

סערה בישיבת הממשלה סביב בתי הכנסת

נושא צמצום המתפללים בבית הכנסת ואף הדרישה לסגירתם עורר סערה רבתי בישיבת הממשלה אמש, השרים החרדים זעמו על הדרישה. ליצמן: "תעזבו את בתי הכנסת" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרק ישראל סאלם, פול)

וויכוחים סוערים במיוחד במהלך ישיבת הממשלה אמש (שלישי), בנוגע להנחיות הקורונה החדשות. על פי הדיווח במהדורה המרכזית של חדשות 12 נושא בתי הכנסת עורר וויכוחים עזים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר, כי בתי הכנסת הם מוקדי הדבקה והציע לסגור אותם, זאת למרות שכל הנתונים מלמדים כי הדברים לא נכונים עובדתית. ליצמן השיב לו: "עברו כבר שתי דקות ולא אמרת 'לסגור את בתי הכנסת'. תעזוב את בתי הכנסת".

השר אריה דרעי התפרץ כנגדו ואמר: "לא ייתכן שמסעדות יישארו פתוחות ובתי כנסת שבהם לא אוכלים ושומרים על ההנחיות – ייסגרו שוב".

מנגד, השר רפי פרץ טען שמזג האוויר מאפשר תפילות בחוץ כך שאין סיבה לסכן את הציבור. השר זאב אלקין אמר כי אם מותרת התקהלות בבית כנסת (עד 20 איש) "אפשר להשאיר גם קייטנות".

השר יועז הנדל טען בדיון, כי יש צורך בקריטריון אחיד לסגירת או פתיחת מקומות: "אם מחליטים על קפסולות בישיבות, צריך להחליט על אותו פורמט בקייטנות... חייבים לייצר כללים אחידים כדי שלא לבלבל את הציבור".

שר הבריאות אדלשטיין אמר בישיבה: "אני לא שלם עם כל הצעדים החדשים לחלוטין אבל אני נאלץ לראות את התמונה הכוללת. אם לא נעשה זאת נצטרך בשבוע הבא להכריז על סגר מלא".

כזכור, בישיבה אושרו ההגבלות החדשות בניסיון למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה, כשמספר החולים החדשים ממשיך לעמוד על יותר מאלף ביממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר