השקר המשטרתי נחשף • צפו

הילדה שהשוטרים עכבו: 'הם איימו עלי שיקחו אותי לתחנה'

בראיון ל'כיכר' מתארת אמה של בתיה בת ה-13 - שעוכבה בידי שוטרים בגלל מסכה - כי "מרוב בכי היא לא יכלה לדבר", וחושפת את האיום עליה. וגם: תיעוד חדש מגלה בבירור את השקר המשטרתי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטר אומר: אני נותן לילדה דו"ח. צפו (צילום: ברוך גודלבסקי)

אמה של בתיה געטר, הילדה בת ה-13 שתיעוד עיכובה בידי שוטרים לשם מתן 'קנס מסכה' הסעיר את המדינה, חושפת בראיון ל'כיכר השבת' כי בתה אף אוימה על ידי אחד השוטרים בהעלאה לניידת בדרך לתחנת המשטרה.

תחילה מספרת האם, שרה, כיצד הסיפור המקומם הגיעה לידיעתה: "שמעתי על הסיפור תוך כדי שהוא קרה; אברך שעבר במקום יצר איתי קשר וסיפר לי שיש שם משטרה, והם רוצים לתת לבת שלי דו"ח בגלל שהיא לא לבשה מסכה, כשהיא שתתה ברד. אמרתי לו שאני רוצה לדבר איתה, אבל מרוב הבכי היא לא הצליחה לדבר".

"אחרי זה, בבית, היא סיפרה לי שהלכה לקחת את הילדים לבית, והיה ממש חם, אז היא קנתה 'ברד' והורידה את המסכה בשביל לשתות, ופתאום התנפלו עליה השוטרים. הם רצו לתת לה דו"ח, אז היא אמרה להם 'היתה לי מסכה'".

בשלב זה כאמור מספרת אמה של בתיה: "הילדה גילתה לנו שבהתחלה השוטר אמר לה, שאם לא תיתן את הפרטים שלה, הוא יקח אותה לתחנת המשטרה, ואז הגיעו כבר אנשים והתחילו לצלם. בלילה היא היתה כל הזמן בלחץ בגלל האיום הזה של השוטר".

"אני חייבת לומר", מדגישה שרה געטר בכאב, "שאף אחד מהמשטרה לא יצר איתנו אחר כך קשר. אולי אם הם היו מתקשים ומתנצלים, הבת שלי היתה מצליחה להירגע קצת".

התיעוד הראשוני, שהסעיר את המדינה (צילום: מוישי ליפשיץ)

ויש לה גם מסקנה מכל הסיפור הקשה: "המסר החשוב מהפרסום של הסיפור הזה: תפיקו לקחים. שמישהו יקח את הנושא הזה לידיים ויעשה פה שינוי ברגישות של השוטרים כלפי ילדים. גם כלפי מבוגרים צריך פה שינוי".

"הילדה סיפרה לחברות שלה, שבתחילת הקורונה היא הלכה עם חברה והיה לה את מסכה על הסנטר, וניגש אליה מישהו ואמר לה לשים את המסכה על הפנים, והיא שמה. אפשר להסתפק בדיבור, זו הדרך הראויה. למה לבוא ולקפוץ על ילדה - ועוד שני שוטרים; מה, היא מחבלת?".

אם הילדה מוסיפה: "יש לנו משפחה בחו"ל, והם התקשרו בהלם. הזדעזעו. הם לא יודעים איך לעכל כזה סיפור: תמונה של שני שוטרים מול ילדה, בגלל שהורידה לשנייה את המסכה".

"הסיפור פה הוא לא הדו"ח, זה לא הכסף", מדגישה אמה של בתיה, "אלא דרך ההתנהגות - שזה משהו שאסור שיעבור בשקט".

ואיך עובר עליה היום שאחרי? "היום היא הלכה לבית הספר כרגיל. רצינו שהיא תחזור לשגרה. זה הכי טוב. יש לה אחות בת שש, שגם היא עדיין מבוהלת מהסיפור הזה. הרגענו אותה, וגם אנשים שולחים לה משחקים".

"קיבלנו הרבה פניות מאנשים שרוצים לתמוך, אני הגעתי לשם רק אחרי שהמשטרה הלכה מישם, אבל כשראיתי את הסרטון, הבנתי כמה שזה היה מזעזע", מסיימת בכאב אמה של בתיה בת ה-13.

יצוין, כי ממשטרת ישראל נמסר כי הם מבקשים להסתפק בתגובה הרשמית שפורסמה אמש, ממנה כזכור עלה כי השוטרים בסך הכל ביקשו ממנה לעטות מסכה - למרות שבתיעוד מהמקום נראה בבירור השוטר, כאשר הוא אומר לאם הילדה בטלפון: "אני נותן לילדה דו"ח".

וכך נכתב בתגובה של משטרת ישראל: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה, בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין, במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

צפו בתיעוד החדש, המצורף לידיעה, ושפטו בעצמכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר