ראיון ראשון למגזר

שר הבריאות: התחלואה החרדית מאוד גבוהה, פועלים להגן

לא מסתיר את המספרים הקשים בתחלואה החרדית, מודע לביקורת נגד הסגר, מאוכזב מטענות ראש עיריית ביתר עילית ומסביר את הצעדים הקשים בעיר • השר יולי אדלשטיין בראיון ל'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כחודשיים לאחר שנבחר לתפקיד שר הבריאות, מתארח יואל (יולי) אדלשטיין באולפן 'כיכר השבת', לראיון ראשון למגזר החרדי, ועונה על כל השאלות. הראיון המלא מחר, בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

"בציבור החרדי יש תחלואה מאוד מאוד גבוהה", אמר השר בפתח דבריו, "וכשאנחנו עושים מה שעושים, כולל דברים קשים דוגמת סגר, זה על מנת להגן על הציבור החרדי, ולא על מנת לפגוע חס ושלום".

אדלשטיין הוסיף: "אני אומר דברים קשים; שחס ושלום לא נגיע למצב כמו בניו יורק, שאומרים שהמגיפה בגלל היהודים. גם כאן בישראל, כמו בטוויטר, יש דברים דוחים שכאלו".

שר הבריאות התייחס כמובן גם לסגר שהחל כעת על העיר ביתר עילית, והביקורת הקשה של ראש העירייה מאיר רובינשטיין, ואמר: "זה כואב לי מאוד. 28 שנים גרתי מעל רובינשטיין; ככה לומר עלי שאני לא קשוב ולא בקשר?".

"ביתר עילית בתחלואה קשה כבר מספר רב של ימים. 1238 חדרים ב'מלוניות' עומדים לרשות האוכלוסייה, ויש בתי מלון - מבחינת הכשרות - המותאמים לאלה. כל חולה שרוצה להתפנות - יכול לעשות זאת, ורצוי שיעשה את זה".

לדבריו, "אנחנו בקשר עם כל הרשויות, השאלה היא לאן אתה לוקח את הקשר הזה. תראה את בני ברק ומודיעין עילית, ראשי רשויות שמתאבדים על העניין, פועלים כדי לעשות הכל. יש רשויות המעדיפות לומר שהכל אפליה ומפלים אותנו... חבל, כי אנחנו פועלים כדי להגן על הציבור".

אתה מכיר את כל הדיונים, אתה יכול להתחייב שאין קשר בין זהות המגזר לסגרים?

"להפך. כל פעם שאנחנו דנים ביישוב או שכונה עם אוכלוסייה חרדית, דנים תמיד לחומרה: אולי אפשר בלי, אולי לא להכריז על סגר. כי לא רוצים שיתפתח שיח ש'דווקא את החרדים סוגרים'. אבל מה לעשות שאופי המגורים הוא ביחד, והתחלואה גבוהה, וזה מה שמביא להחלטות האלה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר