הליכודניקים ברחו

הכנסת הצביעה נגד חקירת ניגודי העניינים של השופטים; "החרדים יצאו פראיירים"

מליאת הכנסת דחתה את הצעת ח"כ סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבית המשפט העליון • בכיר חרדי: "שוב יצאנו הפראיירים של הליכוד" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

לאחר דיון סוער: מליאת הכנסת דחתה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבית המשפט העליון ברוב 54 מתנגדים לעומת 43 תומכים.

ההצבעה נפלה אחרי שלמרות הצהרת הליכוד כי הם יצביעו בעד הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', 13 חברי כנסת ושרים, בהם ראש הממשלה נתניהו, לא נכחו.

על פי מיפוי חברי הכנסת עולה כי מרבית חברי הכנסת מיהדות התורה ומש"ס הצביעו בעד ההצעה: בש"ס הכריזו תחילה כי יתנגדו להצעה, אבל לאחר זמן קצר חזרו בהם והודיעו כי הסיעה תצביע בעד הצעתו של סמוטריץ.

מבדיקה עולה כי חברי הכנסת שהצביעו בעד הם: משה גפני, ישראל אייכלר, יצחק פינדורס, יעקב אשר, אליהו ברוכי, אליהו חסיד, אוריאל בוסו, יעקב מרגי, יוסי טייב, משולם נהרי, יעקב טסלר, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי.

ביהדות התורה הודיעו על חופש הצבעה, כאשר חברי הכנסת התייצבו להצבעה בעד הצעתו של סמוטריץ'. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מסר ל'כיכר השבת' לאחר ההצבעה: "למרבה הצער, התהליך כולו לא התנהל בתיאום בין סיעות הקואליציה כמקובל".

ל'כיכר השבת' נודע כי בישיבת יהדות התורה הפעיל שר השיכון יעקב ליצמן לחץ באמצעות אנשיו על מנת שההחלטה תהיה להימנע בהצבעה, אך עמדתו לא התקבלה.

לאחר שההצעה נפלה במליאה בשל היעדרות של חברי כנסת רבים מהליכוד, בכיר ביהדות התורה אמר ל'כיכר השבת': "שוב החרדים יצאו הפראיירים של הליכוד. הגשנו את הלחי השנייה שלנו למפלגה שעשתה לנו תרגיל והצילה את עצמה ממשבר קואליציוני".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציג את ההצעה: "ההצעה הזו מבקשת לתת לכנסת כוח לפקח, זה תפקידה של הכנסת, לפקח על הממשלה ולפקח גם על הרשות השופטת. אין שום דבר שמחזק את שלטון החוק, אין שום דבר שמחזק את בית המשפט העליון ואת אמון הציבור בו, בציפוף שורות ונתינת גיבוי לעיוותים שקיימים במערכת הזאת".

"עובדים הרבה יותר זוטרים בשלטון הציבורי, במערכת הציבורית וגם בשוק הפרטי עוברים את הסדרי ניגודי העניינים כדי לוודא שההחלטות מתקבלות משיקולים ענייניים ושאנחנו לא נמצאים בפוטנציאל ניגוד עניינים, שעלול חלילה להטות את שיקול הדעת. מה לעשות אנחנו בני אדם אבל אני רוצה לגלות לכם סוד, לא רק אנחנו בני אדם גם השופטים הם בני אדם".

סמוטריץ' הוסיף, "יותר מקומם מהתחקירים של קלמן ליבסקינד וצח שפיצן, ומהעובדות שנחשפות בתחקירים המטלטלים האלה, אלה התגובות השערורייתיות של השופטים, שפעם אחר פעם לא מבינים מה הבעיה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב בזעם: "אני מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ', מתבייש בימינה, ומתבייש בליכוד שנכנעים לימינה. מתבייש בליכוד שיש שם אנשים הוגנים שאני מקווה שיפעלו לפי צו מצפונם".

"יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית, יש לנו מבחן לשלטון החוק, מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, של מערך יחסי העבודה של ממשלה. אבל יותר מיזה, אני מתבייש גם שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד ההצעה הזו. אנחנו היום בנקודת מבחן של פני החברה הישראלית. ביום שקוראים לשופטים לבוא לפה לוועדת החקירה, שמאיימים על הרשות השופטת, ממתי כנסת ישראל הפכה להיות הגורם שיאיים על שופטים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר