משבר התיירות

הסוכנים החרדים והמנכ"לים נפגשו עם מקלב; 'אופטימיים'

משבר ענף התיירות, הביא את בכירי סוכני הנסיעות החרדים ומנכ"לי חברות התעופה, לפגישה אצל סגן שר התחבורה, אורי מקלב, שהתחייב לעזור להם להגיע לפתרון בזמן הקרוב (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
במהלך הפגישה (צילום: באדיבות המצלם)

המתחילים לראות אור בקצה המנהרה? הנציגים של קבוצת סוכני הנסיעות החרדיים יחד עם מנכ"לי חברות התעופה, נפגשו הערב (רביעי), עם סגן שר התחבורה, אורי מקלב, שהבטיח להם שיפעל לקדם את הנושאים החשובים, ולהעלות את הנושא על סדר יומם של שרי הממשלה השונים.

מי שהשתתפו בפגישה עם מקלב היו נציגי חו"ל מהודר, המנהלים; דודי רובינשטיין ושמחי וינברג, וחברי הקבוצה, משה מנת, מ'אבימור תיירות', ברוך פדר, מ'תור עולם' וירון פרל, מ'עולם ומלואו'. בנוסף השתתפו, אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר, טלי לאופר אפשטיין מנכלי"ת התאחדות משרדי הנסיעות וירון אמזלג מנכ"ל ארקיע.

המשתתפים העלו בפני מקלב את העובדה הכואבת, שלאחר הגל הראשון, הממשלה טיפלה בכולם: "לכל ענפי המשק הממשלה מצאה מענה כלשהו חוץ מלענפי התעופה והתיירות ולמרות שהיה פיילוט מוכן בנושא".

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר בפגישה, כי החברה בניהולו מוכנה לחזור בכל רגע לפעילות מלאה, "רק תנו תאריך", ביקש ממקלב.

מנכ"ל ארקיע ירון אמזלג סיפר בפגישה, שכל יום שהמתווה נדחה ולא מיושם יהיה יותר ויותר קשה להחזיר את 550 עובדי החברה לפעילות ולכשירות.

מנכלי"ת התאחדות משרדי הנסיעות טלי לאופר אפשטיין אמרה: "לא ייתכן שכ-80 מדינות בעולם הציגו קריטריונים ברורים להפעלת התעופה והתיירות, ורק בישראל המתקדמת טכנולוגית לא התחילו לדון בהצעות".

לפני כשבועיים - הסוכנים החרדיים מחו על אוזלת יד הממשלה - מול משרד האוצר (חול מהודר)

שאר המשתתפים בפגישה ציינו, כי ענף התעופה והתיירות עלול לאבד מנהלים מוכשרים ואנשי מפתח, מה שעלול לפגוע במדינה ביום שהיא כן תרצה להחיות מחדש את הענפים האלה.

המשתתפים הציגו למקלב, חוברת מעמיקה ומקיפה, והוא אכן ירד לגופם של פרטים, שאל שאלות והתעניין כיצד שדות תעופה אחרים בעולם פועלים.

בסיום הפגישה, הבטיח סגן השר לקדם את מצוקת הענף מול הגורמים שצריכים לאשר את הפתרונות המוצעים: משרד הבריאות, המל"ל ומשרד רוה"מ.

דודי רובינשטיין ושמחי וינברג מנהלי חו"ל מהודר, אומרים ל'כיכר השבת': "יצאנו בתחושה של אכפתיות אמיתית.
סוכם שנשאיר צוות מומחים הזמין 24/6 לכל שאלה שתתעורר במעלה הדרך עד לאישור המתווה, סוף סוף אנחנו מרגישים שלמישהו שם למעלה מתחיל לזוז משהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר