מתווה חדש

עושים סדר: זה המתווה לתחבורה הציבורית

ההנחיות החדשות נכנסות היום לתוקף, ואנחנו כאן כדי להסביר כמה נוסעים מותר לעלות על כל אוטובוס, באיזה שעה יסיימו את השירות, האם יפעילו מזגן ומה עם הרכבת (חדשות)

(צילום: Flash90)

התחבורה הציבורית בישראל תתחיל לפעול החל מהבוקר (חמישי) במתווה חדש שנועד מצד אחד לנסות למנוע את התפשטות הקורונה - ובמקביל לנסות לאפשר כמה שיותר את הנסיעות הסדירות.

50% תפוסה: לפי המתווה החדש, כמות הנוסעים בכל אוטובוס נחתך בחמישים אחוז. לכן, באוטובוס בינעירוני יאפשרו עליה לשלושים נוסעים, בעירוני 32 ובמפרקי - 50 איש.

צמצום שעות פעילות: קווי התחבורה הציבורית יפעלו רק עד השעה 22:00, מלבד הקווים היוצאים מתחנות הרכבת וימשיכו לנסוע עד לסיום פעילות הרכבות בכל יום.

תחבורה בסופ"ש: בימי שישי ובמוצאי שבתות, התחבורה הציבורית תפעל כרגיל. ביום שישי עד לכניסת השבת, ובמוצ"ש, ללא המגבלה של 22:00.

הגרי"ג אדלשטיין: "שומרי הכללים יהיו בריאים"

אוטובוסים ממוזגים: תחילה אישרו כי יאסרו על הפעלת מיזוג האוויר באוטובוסים, והחלונות כולם יהיו פתוחים. הלחץ הציבורי עשה את שלו - והמזגנים יפעלו כרגיל.

הנה באה הרכבת: הרכבת ממשיכה לפעול כרגיל על פי ההגבלות שפורסמו - עד 500 איש בכל רכבת ובהזמנת שוברי נסיעה מראש. בתוך הרכבת ישנם פקחים ששומרים על ההנחיות.

פיקוח מתוגבר: סוכם כי שוטרי משטרת ישראל ופקחי משרד התחבורה יעלו לאוטובוסים, יוודאו כי כל הנוסעים והנהג שומרים על ההנחיות ועוטים מסכות.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה אתמול כי "זה לא יהיה פשוט, יהיו עומסים בתחנות וליבי עם ציבור הנוסעים. סיכמנו עם האוצר על תוספת תקציבית והפעלת חפ"ק שייתן מענה לצרכים וינהל את האירוע בצורה הטובה ביותר".

"למרות הפקחים אנחנו עדיין צופים למצב של אי נוחות, נוסעים שלא יצליחו לעלות על האוטובוס. יכול להיות שבימים הראשונים יהיו בעיות ואי נוחות ואנחנו מצפים מהציבור להיות סובלני".

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר כי "אם לא יהיה דילול עצמאי בנוסעי התחבורה הציבורית ומשמעת בריאותית קפדנית של הציבור אין אפשרות לספק את קווי השירות בצורה סדירה כאשר פועלים בחמישים אחוזי תפוסה בכלי הרכב. התחבורה הציבורית - היא המנוע של המשק, ישנם אנשים שלא יכולים לצאת לעבודה או לבקר חולים ללא תחבורה ציבורית".

"המתווה הקיים שאישר המל"ל הוא הדבר שיכול להביא להפעלת המשק בימים האלה, כל השימוש בקווי השירות הוא לצרכים חיוניים" אמר סגן השר וציין כי השינוי מהחלטה הראשונה היא תוספת של חמישים אחוזים בתפוסת האוטובוסים הרגילים וכמאה וחמישים אחוזים באוטובוסים המפרקיים. "ללא המתווה הזה מחולל ההדבקה בתחנות היה גדול יותר, אנחנו מדללים את התחנות באמצעות איסוף לאורך הצירים ותגבורי הקווים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר