התמלילים נחשפים

השוטר שדרך על ג'ורג' פלויד: צריך חמצן כדי לדבר

"אתה הולך להרוג אותי", אמר ג'ורג' פלויד לשוטר שדרך עליו, והוא ענה לו: "אז תפסיק לדבר, זה לוקח הרבה חמצן" • התמלילים, נחשפו על ידי פרקליט השוטר, המבקש זיכוי (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השוטר חונק את ג'ורג' פלויד (צילום: מתוך טוויטר)

עורכי דינו של תומאס ליין, אחד השוטרים המואשם ברצח ג'ורג' פלויד, מבקשים לזכות אותו - ולבקשתם, נחשפו התמלילים מתוך התקרית שהביאה לגל מחאות אלימות בארצות הברית.

"בן אדם, אתה תהרוג אותי", אומר פלויד לשוטר דרק שובין, שדרך על צווארו במשך שמונה דקות. בלי להתבלבל, השיב לו השוטר: "אז תפסיק לדבר, תפסיק לצעוק. צריך הרבה חמצן כדי לדבר".

בהמשך אמר פלויד: "הם יהרגו אותי, הם יהרגו אותי. אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום" - מה שהפך למשפט שליווה את המחאה שסחפה את ארה"ב.

לפי התמלילים, עולה שפלויד שיתף פעולה עם השוטרים בתחילת המעצר והתנצל שוב ושוב אחרי שהם ניגשו למכונית החונה שלו.

בתגובה לבקשת השוטר ליין שיראה לו את ידיו אומר לו פלויד, "בן אדם, הבנתי, נוריתי בדרך דומה, אדוני השוטר, בעבר". ליין תמה: "למה הוא לא מראה לנו את הידיים ומתנהג בצורה מוזרה כזו?".

כאשר ביקשו ממנו להיכנס לניידת, הוא הופך לנסער. "בן אדם, אל תעזוב אותי, בבקשה בן אדם, בבקשה. אני אעשה כל דבר שתגידו לי, בן אדם. אני פשוט קלאוסטרופובי, זה הכל". השוטרים מצידם, חושדים בו כי הוא מסומם.

עורך הדין של ליין טען שפלויד התנהג בצורה בלתי-יציבה ושמפיו יצא קצף. עוד טען עורך הדין כי ליין הוא שוטר צעיר, שפשוט סמך על מעשיו של שובין, שוטר מבוגר ומנוסה ממנו, ולכן ביקש לזכותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר