מחאת הקורונה

אלפים הפגינו בתל אביב: מנותקים נמאסתם

מחאה המונית בכיכר רבין בתל אביב בשל המשבר הכלכלי בצל הקורונה • המארגנים סירבו לאפשר לפוליטיקאים לנאום: "הפגנת העם" • גנץ: "מביעים מצוקה אמיתית וצודקת" (ארץ)

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

אלפי אנשים הגיעו הערב (מוצאי שבת) להפגין בכיכר רבין בתל אביב בעקבות המשבר הכלכלי הנלווה להתפרצות מגיפת הקורונה בישראל.

המפגינים דורשים להוציא לפועל מיידית את המתווה הכלכלי לסיוע לשכירים ולעצמאים שנפגעו כתוצאה מהקורונה. מארגני המחאה, סירבו לפוליטיקאים לנאום במקום.

אחד מהם אמר בהפגנה: "הערב לא יהיו נאומים פוליטיים. הערב תשמעו על הבמה הזו את זעקתו של העם עליו אתם מופקדים. העם כורע תחת נטל השגרה ומתפרק לחתיכות קטנות בחודשים האחרונים. זה העם שמשרת בצבא ומשלם מסים".

בעלת מסעדה סיפרה על הקשיים ואמרה: "כמפרנסת יחידה, אין יום אחד בחיי שלא עבדתי. לפעמים גם בכמה עבודות. אני לא בכיינית, הקושי אצלי הוא הזדמנות. אף אחד לא אשם בקורונה, אבל בניגוד לכל המכות - זו מכת מוות".

תומר מור, ממארגני האירוע, קורא למשתתפים להישמע להנחיות ולהקפיד על ריחוק חברתי: "אנחנו מגיעים למחות היום בצורה מסודרת ולתבוע את העברת הסיוע עכשיו. עם זאת, אנחנו קוראים לכל המפגינים להקפיד על ההנחיות, לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי והנחיות משרד הבריאות, ולהישמע להוראות השוטרים".

מהמשטרה נמסר כי הם יפעלו "על מנת לאפשר את קיום המחאה ובו בזמן תוודא עמידה בתקנות שעת החרום כך שלא תהיה פגיעה בבריאות הציבור ומניעת התפשטות נגיף הקורונה".

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה להפגנה כי "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת- ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות".

"הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה. חובתנו להמשיך לדאוג שלא נשאיר מאחור את המובטלים, לא את העצמאים, לא את ההורים, לא את בעלי העסקים ולא את הקשישים".

גנץ הוסיף, "הודעתי לראש הממשלה ושר האוצר שלצד התמיכה בתוכנית הסיוע המיידית, כחול לבן תעמוד על כך שתוצג בהקדם מדיניות תקציבית רחבה הרבה יותר שתעודד את הצמיחה קדימה ולא נסתפק במענה לשלושה חודשים בלבד".

"אני קורא למפגינים לקיים את ההנחיות ולשמור על בריאותם ובטוח שגורמי האכיפה ינהגו בסבלנות וישמרו על זכות ההפגנה. אנחנו מבינים את הזעקה ונעשה הכל כדי לתת לה מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר