היולדות בבידוד

מעייני הישועה: 20% מהמיילדות עם קורונה

במרכז הרפואי בעיר בני ברק, בעקבות לידות של יולדות חיוביות ובשל הדבקה ממקור חיצוני, התברר כי מיילדות רבות חולות בנגיף הקורונה • כמעט 200 יולדות נשלחו לבידוד (אקטואלי)

(צילום: Nati Shohat/Flash90)

קרוב ל-20% מהמיילדות בבית החולים מעייני הישועה נמצאו חיוביות לנגיף הקורונה - כך נחשף ב-103FM. רשימה של כ-200 יולדות שהיו עם המיילדות הללו במגע הועברה למשרד הבריאות.

בתגובה לדיווח נמסר מהמרכז הרפואי מעייני הישועה כי "מאז פרוץ מגפת הקורונה, צוות המרכז הרפואי מעיני הישועה עובד כשהוא ממוגן. עד לשבוע שעבר עמדנו ב"ה על 0 הדבקות. איש מצוות חדרי הלידה לא נדבק וכמובן לא נדבקה אף יולדת".

"במרכז הרפואי הוקם, מראשית המגיפה, אגף מיוחד ונפרד ליולדות שהן נשאיות או חולות בקורונה. האגף כולל שלושה חדרי לידה, חדר ניתוח וחדרי אשפוז והחלמה לאחר הלידה".

בבית החולים הסבירו מהיכן נדבקו המיילדות. "בשבוע האחרון ילדו מספר יולדות, חולות קורונה, ונדבקו מהן 4 מיילדות ורופאה. מקורות הדבקה שמחוץ לבית החולים גרמו, באותו שבוע, להדבקה של עוד ארבע מיילדות, שני כוחות עזר ועובדת משק".

"בית החולים, בשיתוף משרד הבריאות, ערך תחקיר אפידמיולוגי מקיף. העובדים שנדבקו, ומי שבא עמם במגע ,הוצאו לבידוד. כל העובדים באגף חדרי הלידה נבדקו ונמצאו שליליים. נערך סקר עומק של ציוד המיגון וחודדו ההנחיות למיגון מלא".

עוד הוסיפו כי "מתוך למעלה כ-100 אנשי צוות בחדרי הלידה, עובדים כיום בחדרי הלידה רק עובדים שלא היו במגע כלשהו עם מי מהנדבקים. לכן בטיחות היולדות והצוות תשמר בע"ה בצורה הטובה ביותר".

"בדומה לכלל בתי החולים וגופי הבריאות והרפואה המשרתים את הציבור בישראל, גם אנו מתמודדים עם סיכון להידבקויות של אנשי צוות, גם אנו כל הזמן בדריכות גבוהה לשמירה והגנה על הצוותות והמטופלים".

"אנו מצדיעים לרופאים, האחיות, כוחות העזר ואנשי המנהל והמשק, על העבודה בסיכון שנטלו על עצמן ועל השליחות הרפואית יוצאת הדופן ברמת הסיכון שהם ממשיכים לקחת על עצמם מידי יום בכל החודשים האחרונים", הוסיפו בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר