3 שוטרים נפצעו

מאות חילונים התפרעו בתל אביב וגרמו נזקים; 19 נעצרו

מאות מפגינים חילונים התפרעו בתל אביב, לאחר המחאה על המשבר הכלכלי, וגרמו נזקים לרכוש ציבורי ולזגוגיות סניף בנק דיסקונט בכיכר רבין • המשטרה עצרה 19 פורעים ושלושה שוטרים נפצעו קל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחאה בתל אביב (צילומים: מרים אלסטר, פלאש 90)

מאות מפגינים חילונים התפרעו הלילה (ראשון) בתל אביב כשהם חוסמים רחובות וצמתים מרכזיים ומנפצים את זגוגיות סניף בנק דיסקונט בכיכר רבין. המהומות החלו לאחר שאלפים הפגינו בכיכר במחאה על המשבר הכלכלי שנגרם בעקבות נגיף הקורונה שמשתולל עדיין.

דקות לאחר סיום ההפגנה, הגיעו כמה מאות פורעים לאזור "לונדון מיניסטור" שברחוב אבן גבירול הסמוך לכיכר וחסמו את הצומת. המפגינים צעקו, בין היתר: "הון-שלטון-עולם תחתון", "ביבי הביתה", "ביבי לכלא" ו"זו מלחמה".

לאחר מכן הם המשיכו לכיוון צומת עזריאלי - וחסמו גם אותו. המשטרה מנעה מהמפגינים לרדת לנתיבי איילון כדי לחסום גם אותם. לאחר מכן המשיכו הפורעים וחסמו כמה רחובות מרכזיים בתל אביב כשבתווך כוחות משטרה ליוו את המפגינים וניסו לשכנע אותם להתפזר.

מפקד תחנת לב תל אביב, סגן-ניצב דודי שליו, ביקש מהמפגינים לפנות את הכביש. בסביבות השעה 00:30, כשהמפגינים הגיעו לאזור רוטשילד-אלנבי, החלה המשטרה לפזרם בכוח באמצעות פרשים וכוחות יס"מ. חלק מהמפגינים ריססו על שוטרים גז פלפל, זרקו על הפרשים אבנים ובקבוקי מים וקראו "מדינת משטרה" ו"ביבי תתפטר".

בהמשך גם הציתו המפגינים פחי אשפה. שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום. לקראת השעה 02:00 התפתחו עימותים קשים בין השוטרים והמפגינים ברחבת הבימה ו-19 מהפורעים נעצרו.

מהמשטרה נמסר לאחר חסימת הרחובות, כי "עשרות פורעים הפרו את הסדר הציבורי, מדובר במחאה שאיננה חוקית המפרה את הסדר הציבורי ופוגעת בשלטון החוק. בניגוד למחאה שהתקיימה ברישיון בתחילת הערב, הרי שהפורעים הללו פועלים בניגוד לחוק ופוגעים בסדר הציבורי. במהלך ההתפרעות אף שברו ויטרינה של אחד מסניפי הבנק באזור. המשטרה פועלת לפיזורם של המתפרעים ולא תאפשר את המשך ההתפרעות והפגיעה במרקם החיים".

עוד נמסר לאחר מכן על ידי המשטרה כי במהלך הפרות הסדר הציבורי הותקפו שוטרים והופעל לעברם גז מדמיע והשלכת בקבוקים. שלושה שוטרים נפגעו באורח קל וטופלו במקום.

"מפירי הסדר המשיכו בביצוע הפסד תוך גרימת ונדליזם בשדרה ובכלל זה הצתות פחי אשפה. המשטרה נמנעת כל העת משימוש בכוח ופועלת לפינוי צירי התנועה על מנת לאפשר את זרימת התנועה", נמסר מהמשטרה.

(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר