בעקבות המחאות

ח"כ ישראל אייכלר: "ת"א משוחררת, ירושלים נצורה"

"יש שלטון אלים ואכזר, עויין וחסר מעצורים", כך הגיב ח"כ אייכלר לפערים ביחס המשטרה בין ההפגנות בי-ם ובת"א; ח"כ סמוטריץ' תקף: "הפער בהתנהלות המשטרה מזעזע" (חדשות)

ירושלים ותל אביב (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת; מרים אלסטר - פלאש 90)

לאחר ההפגנות בירושלים ובתל אביב, תוקף ח"כ ישראל אייכלר ואומר כי "המילים מיותרות, התמונות מתל אביב המשוחררת וירושלים הנצורה מדברות בעד עצמן: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור".

בתל אביב הפגינו אלפי חילונים, בצפיפות וכמעט ללא מסכות, והמשטרה לא פעלה - רק כאשר החלו התפרעויות של ממש, בעוד בירושלים היא נקטה באלימות קשה כלפי המפגינים החרדים שביקשו למחות על הטלת הסגר.

אלימות המשטרה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מי שעוד חשב עד היום שיש זכויות אדם לחרדי בארץ ישראל, גילה הלילה שוב את האמת המרה", אומר אייכלר, "חרדי הוא אזרח חסר זכויות אדם במדינת היהודים. ככזה מותר לכלוא אותו בסגר מיותר מאחורי גדרות, להרביץ לו, להתעלל ברגשותיו ובאורח חייו. מדובר בכליאת שוא של מאה אלף חרדים חפים מקורונה בירושלים, ביתר, בית שמש ועוד".

אייכלר הוסיף ואמר: "אם היה מי ששומע, הייתי שב וקורא לראש הממשלה ולשר הבטחון לפתוח את הסגרים מיד. הם אינם מונעים קורונה. אבל כבר מזמן קיבלנו את המסר: אין ממשלה דמוקרטית בארץ ישראל. יש שלטון אלים ואכזר, עויין וחסר מעצורים".

"אני שב וקורא לשרים החרדים לפרוש מיד מן הממשלה, עד שיבוטלו הסגרים האכזריים. אולי כך נמצא פתאום מי שישמע לזעקת הנצורים ויסיר את גזירת הסגרים והאלימות המשטרתית. זו השפה היחידה שהממשלה הזאת תבין, אולי והלוואי", אמר אייכלר.

ההפגנה בתל אביב (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף הבוקר בטוויטר את המשטרה וכתב: "עברתי עכשיו על שלל סרטונים ברשת משתי ההפגנות, והפער בהתנהלות המשטרה מזעזע. אפס סבלנות ואלימות קשה כלפי החרדים בירושלים. זהירות ומקסימום הכלה כלפי המפגינים בתל אביב".

סמוטריץ' הוסיף וכתב: "שימו לב לסגנון השונה בתכלית של הודעות הדוברות של המשטרה. אפליה בוטה ומוצהרת. על זה צריכה לקום וועדת חקירה".

הודעת המשטרה על הפגנת החרדים בירושלים
הודעת המשטרה על הפגנת החילונים בתל אביב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר