ביקור פתע

שוטר לח"כ משה ארבל: "תתקדם לי מהעיניים"

ח"כ משה ארבל ערך ביקור פתע בביהמ"ש השלום בירושלים ובראשל"צ, בעקבותיו שיגר מכתב נזעם לשר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל • ח"כ ארבל ל'כיכר': "לא ננוח ולא נשקוט" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ח"כ משה ארבל בשיחה עם 'כיכר השבת' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ משה ארבל (ש"ס) ערך הבוקר (ראשון) ביקורי פתע בבתי משפט השלום בירושלים ובראשון ציון, בהמשך לביקור הפתע אותו ערך בחודש שעבר בבית משפט השלום בפתח תקווה.

מטרת ביקור הפתע היתה לבדוק האם אכן ישנם עצירים שהמשטרה כובלת בבית המשפט - בניגוד לחוק. אל הביקור התלווה ח"כ ינון אזולאי.

בעקבות הביקורים, שיגר ח"כ ארבל מכתב אל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, בו הוא מציין כי "בשני בתי המשפט ניכר היה כי גורמי השב"ס במקום הפנימו את מצוות המחוקק בעוד שוטרי משטרת ישראל הפרו ברגל גסה את החוק והותירו את העצירים כבולים ללא נימוק קביל".

עציר אזוק בביהמ"ש בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ ארבל מציין במכתבו כי שני שוטרים מסרו כי לא היו מודעים לאיסור שקיים בדין על כבילת עצירים ללא סיבה מספקת ואילו שוטר שלישי הגיב: "תתקדם לי מהעיניים".

"תופעה זו של התעלמות רשויות שלטון מהוראות הדין היא תופעה נפסדת ברגיל, והיא רשלנות פושעת כשמדובר בגוף שאמון על אכיפת החוק ורשלנותו מביאה לפגיעה קשה, מדי יום, בזכויות אדם בסיסיות של מאות", כותב ח"כ ארבל. "ברור לי כי הכשל לא מתחיל בשוטרים המוצבים בבתי המשפט. הבעיה היא רחבה יותר ודורשת 'החלפת דיסקט' מערכתית, בשל סיבה זו חשבתי שנכון יהיה שהמשטרה תכבד את הכנסת ותשלח נציג מטעמה, כמבוקש, לדיון שנערך בנושא".

בשיחה עם 'כיכר השבת', קשר ח"כ ארבל בין התנהגות המשטרה כלפי המפגינים החרדים ובין התנהגותה כלפי העצירים ואמר כי "כאשר היא (המשטרה. ח"ג) מפרה ברגל גסה את זכויות האזרחים, פוגעת בהם באלימות קשה, כובלת עצירים בלי היתר בחוק, היא שערורייה חמורה ביותר".

"פניתי בנושא הזה לשר לביטחון פנים, אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שגורמי האכיפה יעמדו בקיום הוראות החוק", אומר ח"כ ארבל, "לא יעלה על הדעת, מבחינתי זה צלם בהיכל, שגורם אכיפת חוק הוא זה שמפר את החוק ברגל גסה".

כזכור, במהלך ביקור פתע שערך ח"כ ארבל בביהמ"ש השלום בפתח תקווה, הוא דרש שחרר עציר שהיה אזוק בניגוד לחוק. בעקבות כך, קצין בשב"ס הזהיר את חבריו בהודעת וואטסאפ: "שימו לב, ח"כ משה ארבל מש"ס מסתובב באולמות בבתי המשפט לגבי הכבילה, היה בפ"ת. לידיעתכם", זאת לצד תמונתו של ארבל.

משב"ס נמסר בתגובה כי כבילת העציר ברגליו "נעשתה בשיקול דעת, מחויבת בהתאם לנסיבות ולדין ומידתית". עוד הם הוסיפו כי "עניין התכתובת הפנימית יבדק ואף יבחן משמעתית. חשוב להדגיש ששירות בתי הסוהר מקבל כל בקרה שמבצעים נבחרי ציבור ואחרים ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם גופי האכיפה והמשפט מתוך קיום הנחיות החוק".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מקפידה על כבודם וזכויותיהם של עצורים וחשודים בפלילים בכל ההליך המשפטי בעניינם וחריגים מטופלים בהתאם. החשוד נאזק נוכח החשדות בעניינו הכוללות אלימות ובשל חשש לבריחתו ממשמורת חוקית. בנוגע להתבטאות השוטר הרי שזו אינה הולמת ועל כן הוער לשוטר בנושא ע״י מפקדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר