מחסור בכוח אדם

שוב: האחיות בבתי החולים מאיימות לשבות

גל הקורונה השני הכניס מאות אחיות לבידוד והאחיות הנותרות מאיימות שוב לשבות בטענה שהן קורסות תחת הנטל בשל המחסור החמור בכוח אדם למחלקות השונות (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחיות בבית החולים זיו, עם חולה קורונה מדומה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

האחיות בבתי החולים מאיימות לשבות במידה ולא יקבלו באופן מיידי תוספת כוח אדם. לטענתן הן קורסות תחת עומס העבודה בשל התפרצות הגל השני של הקורונה והפתיחה המחודשת של מחלקות הקורונה לצד העבודה שאחיות רבות נכנסו לבידוד והחמירו את המצוקה שהייתה קיימת עוד קודם למשבר.

על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול, 759 אחיות שהו בבידוד. לשם השוואה, חודש בדיוק לפני כן מספר האחיות ששהו בבידוד עמד על 124 בלבד – עלייה של יותר מ-500% והחמרה גדולה בעומס העבודה של האחיות הנותרות.

אתמול שיגרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל, מכתב לשר האוצר ישראל כץ, ובו דרשה להיפגש עמו על מנת למנוע השבתה של בתי החולים.

"האחיות קורסות, אי אפשר יותר", אומרת כהן, "המערכת תושבת. נקודה. אין אצלי איומי סרק, נתנו זמן לכולם, גם לפני שהכרזנו על סכסוך העבודה. אני לא צריכה תמיכה ציבורית כדי לצאת למהלך הזה, אני לא בבחירות. מה שאנחנו צריכים כרגע זה כוח אדם. מפקירים את החולים ואת האחיות ומייבשים את מערכת הבריאות".

האחיות מתלוננות, כי מלבד המחסור בכוח אדם, האחיות לא הוכשרו לטפל במכונות ההנשמה שנרכשו עבור חולי הקורונה, ולא הוספו תקנים מספיקים כדי לטפל במחלקות הקורונה החדשות שהוקמו.

בסוף החודש שעבר הכריזה כאמור ההסתדרות על סכסוך עבודה. "למרות ההחלטה על הקצאת תקני אחים ואחיות לצורך טיפול בחולי הקורונה, לא אוישו אותם תקנים. הנהלות בתי החולים לקחו אחים ואחיות ממחלקות אחרות, העמוסות ממילא", נכתב בהודעה על הסכסוך. "משמעות הדברים היא שהאחים והאחיות נאלצים לעבוד בהיעדר כוח אדם ותחת עומסים כבדים, שפוגעים ביכולתם להעניק טיפול ראוי לכלל המטופלים".

"יש מחסור גדול בתקנים של אחים ואחיות אל מול מספר המיטות שאנחנו מפעילים בתוך בתי החולים", אומר פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר ויו"ר איגוד מנהלי בתי החולים שמודה בבעיה הקשה.

"אנחנו מדברים על מאות ואולי אפילו יותר מאלף תקנים חסרים", הוא מוסיף. "המחסור בא לידי ביטוי בתקופת הקורונה, שבה העבודה בתנאי מיגון מחייבת הקצאה של הרבה מאוד אחיות ורופאים מתוך המערכים המדולדלים ממילא של טיפול נמרץ ומחלקות פנימיות. המחלקות למעשה עובדות בלי תקנים. יש כל מיני פערים היסטוריים שלא הושלמו. התפרצות הקורונה חשפה את המצוקה בצורה הכי קיצונית. יש לזכור שמי שבסופו של דבר מפעיל את בתי החולים אלה האחיות, שמטפלות בחולים במסירות רבה".

האחיות טוענות כי ישנם 1500 אחים ואחיות שעברו את מבחני ההסמכה אך לא גויסו למערכת. בנוסף מאות נוספים לא עברו את בחינות ההסמכה שבאופן אירוני נדחו בשל נגיף הקורונה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר תקצב כ-10 מיליארד שקל להתמודדות מערכת הבריאות עם מגפת הקורונה. במסגרת זו 800 תקני סיעוד נוספו בחודשים האחרונים לתגבור בבתי החולים ומערך בריאות הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר