ימונו 'מתאמי סגר'

פרסום ראשון: השר אוחנה חשף: 'השוטרים הונחו 'להרגיע''

השר האחראי על המשטרה, סיפר לנתניהו וראשי המפלגות החרדיות, כי אחרי המתיחות האחרונה השוטרים קיבלו הנחיות ברורות. עוד מהפגישה: סוכם על מינוי 'מתאמי סגר' חרדים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגישה, לפני זמן קצר (צילום: עמוס גרשון, לע"מ)

יותר משעה נועדו היום (שני) חברי הכנסת של יהדות התורה עם ראש הממשלה נתניהו במשרד ראש הממשלה בירושלים, בפגישה בה השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שנועדה לרכך את האווירה בין החרדים לכוחות האכיפה והרשויות השונות, על רקע תחושת אפליה קשה נגד המגזר החרדי בתקופה זו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בישיבה - ממנה נעדר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני - ביקש נתניהו מהנציגים "לקחת אחריות ולהוביל, במקום להיות מובלים", בכל הנוגע לביקורת בציבור החרדי על הטלת הסגרים בשכונות, כשהוא ואדלשטיין מזכירים את התחלואה הגבוהה בהן, שלדבריהם מצריכה הטלת סגר.

הנציגות החרדית מצידה דרשה מראש הממשלה להקים חמ"ל, בו יהיו נציגים גם מהרשויות המקומיות ומפיקוד העורף, כדי להיערך נכון קודם הטלת סגר כזה או אחר.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי במהלך הישיבה הועלו טענות קשות על אכיפה משטרתית מוגברת באזורים החרדים, והתנהלות אלימה ובעייתית של שוטרים מול אדם חרדי.

בשלב זה של השיחה חשף השר אמיר אוחנה בפני הנציגים, בתוקף תפקידו כשר לביטחון פנים האחראי על המשטרה, כי כבר ישנו שינוי מגמה, וכי השוטרים בשטח קיבלו הוראה "להרגיע את הרוחות". עוד הוא ציין, כי בהפגנה שהתקיימה אמש בשכונת רוממה בירושלים, השוטרים לא נקפו אצבע.

האגרוף של השוטר למפגין, במוצ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ניצב (בדימ') אמיר יקואל, שכזכור מונה לראש צוות מייעץ עבור המגזר החרדי בתקופה זו במשרד לביטחון הפנים, אמר לחברי הכנסת כי צריכים לקחת דוגמה מראש מועצת טלז סטוןיצחק רביץ, שהטיל ביוזמתו סגר על יישובו והשתלט כך על התפרצות הנגיף שהתחוללה בו.

במהלך הישיבה סיפר עוד יקואל, כי הוא קיבל את ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לפני שמונה לתפקידו החדש.

סגן השר מקלב פנה לראש הממשלה ואמר בחריפות: "הציבור שלנו תמך בך, מוקיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה. מאשימים גם אותנו בשותפות איתך".

"לציבור החרדי יש זיכרון ארוך", איים מקלב ברמז ברור, "וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך. למעשים, ולא לדיבורים".

בתום הפגישה, התקבלה דרישתו של סגן שר התחבורה, כי כי ימונו מתאמים חרדים מול משרד הבריאות, באשר להטלת סגרים באזורים חרדים, ובימים הקרובים יועברו מלשכתו שני שמות רלוונטיים, של מי שייבחרו כמתאמים שכאלו.

כמו כן, יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, שכזכור הוביל את הדרישה למינוי קצין חרדי שכזה בדיון המיוחד שקיים בוועדה, אמר לראש הממשלה כי הוא מברך על "המינוי הראוי של יקואל , אבל מבחן היישום יהיה אם יתנו לו סמכויות משמעותיות כדי לטפל בבעיות".

סגן השר מקלב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

"הסמכויות שיש לתת ליקואל הן חובת הסברה, דהיינו שלא יהיה שוטר שייצא לשטח בלי שעבר תדריך הסברה על אורחות חייו של הציבור החרדי, חקירה במקרי אלימות ואכיפה משמעותית על שוטרים שנהגו באלימות. אם כל זה לא ייעשה, הבעיה לא תיפתר", הסביר אשר.

עוד מהפגישה: ח"כ יעקב טסלר אמר לנתניהו והשרים: "השוטרים מקבלים הוראות והכוונה איך לנהוג מול מפגינים מהציבור הכללי, מהערבים ומאתיופים, אך כשזה מגיע לחרדים הם מאבדים את זה. ההתנפלות והאלימות אינן מידתיות".

"שם המשחק הוא שקיפות ושותפות: לפרסם את הקריטריונים ואת המידע על התחלואה בקרב בתי האב, ולא רק מספר נשאים, ולשתף פעולה באופן מלא עם ראשי העיר החרדיים ולא רק לתת עדכון סתמי", הוסיף טסלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר