מי אתה נפתלי רוזנברג

הליטאי המודרני שהתקרב לרב שטיינמן ו"יקדש" את אל על

'כיכר השבת' מגיש - פרופיל לאישיותו וחייו רבי התהפוכות של המיליונר החרדי נפתלי רוזנברג, שעשוי לרכוש את 'אל על' ולקרקע את מטוסיו בשבתות: מהיכרותו עם מרן זצ"ל ועד התרומות לצה"ל (מיוחד)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
רוזנברג, וביתו בשכונה היוקרתית במונסי (באדיבות המצלם / מתוך הטוויטר הרשמי)

"הרב אמר לו שהוא חייב לקנות את אל על, אז הוא החליט ללכת על זה" - כך תוארו מוקדם יותר היום (שני) שיקוליו של איש העסקים נפתלי רוזנברג (53), ממשפחה חרדית אמריקנית, בבואו לנהל מגעים לרכישת חברת התעופה הלאומית. כעת מגיש 'כיכר השבת' פרטים מעניינים נוספים מחייו של המיליונר.

נפתלי (קני) נולד להוריו בברוקלין, ניו יורק, אליה הם היגרו לפני עשרות שנים מארגנטינה הרחוקה. כשבגר, בתום לימודיו האקדמאיים, החל לשלוח ידו בעסקים, ואחרי כמה שנים מאתגרות החל לראות ברכה בעמלו.

מזה תקופה ארוכה, שמהרווחים המגיעים לחשבון הבנק שלו, מרשת הדיור המוגן Centers Health Care שבבעלותו, נהנים גם מוסדות תורה רבים, באזור מגוריו ובארץ הקודש.

מכריו של נפתלי מתארים אותו כ"ליטאי מודרני מאוד", שבשנים האחרונות מאוד התחזק בהקפדה על שמירת מצוות ובאורח חייו האישיים, בעיקר מאז שזכה להתקרב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

כיום נחשב האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא, מבאר שבע, כרבו האישי. "אל כל אירוע משפחתי שהוא עורך, מגיע רבי פנחס במיוחד לניו יורק, כדי להשתתף בו", מספרים שכניו ל'כיכר השבת'.

רבי פנחס אבוחצירא (צילום: משה ביטון)

את סדר יומו בימות החול מתחיל 'קני' בתפילת שחרית ב'שטיבלאך של שיינר', אליהם הוא מגיע מביתו הצנוע יחסית בשכונה היוקרתית של מונסי. לאחר התפילה הוא יוצא למשרדי החברה שלו, ברובע ה'ברונקס' הניו-יורקי.

"ר' נפתלי", כפי שמכנה אותו אחד מידידיו הקרובים, "מעסיק אצלו 300 עובדים יהודים, אותם הוא מפרנס ביד רחבה. מעבר לזה, הוא תורם גדול למוסדות תורה וכוללים, וגם לצה"ל. הוא 'בעל חסד' גדול. עוד פרט מעניין: יש לו בני משפחה קרובים מאוד בבני ברק".

לדברי החבר, בשיחה עם 'כיכר השבת', "אם עסקת רכישת 'אל על' תצא לפועל - דבר שקשה להאמין שיקרה - על משהו אחד אני מוכן לחתום: קדושת השבת תצא רק מורווחת מכל זה".

בנתיים, אלי רוזנברג, שכר את שירותי משרד טל אלכסנדרוביץ לייעוץ תקשורתי.

רואה החשבון ראם עמינח שבודק את האופציה למשפחת רוזנברג מול חברת אל-על מסר: "מבול הפניות התקשורתיות הביא את אלי ואותי להבין שאני כנציגו ועו"ד דודי תדמור כמי שמרכז את נושא היתר השליטה לא נוכל להוביל גם את ההיבטים התקשורתיים והגדלנו את הכוורת המטפלת והיא כוללת מעכשיו גם את איתי בן חורין ואת טל אלכסנדרוביץ".

מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

"מאז שהרב שטיינמן זצ"ל דחף אותו לתרום ל'כוללים', והחיזוק שחל בו בעקבות כך - כאשר בליל פורים לבדו הוא תורם מיליון דולר למוסדות דת - אין ספק שלא יעניין אותו הכסף ש'אל על' מרוויחה מטיסות חברת הבת 'סאן דור' בשבתות, והוא יקרקע אותן באופן מיידי", מסיים המקורב, שיודע דבר או שניים על המיליונר נפתלי (קני) רוזנברג.

מטוס 'אל על' (צילום: שאטרסטוק)
נפתלי (קני) רוזנברג (מתוך הטוויטר הרשמי)
בית הכנסת בו מתפלל המיליונר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר