משבר הקורונה. צפו

מנכ"ל משרד הבריאות: "אני מודאג מאוד; גל התחלואה הולך וגובר"

על רקע התגברות משבר הקורונה, בהגעת מספר החולים הפעילים ליותר מ-20,000, העביר הערב משרד הבריאות תדריך מיוחד לציבור בישראל • צפו במסיבת העיתונאים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ. תמונות: צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב (שני), לאחר שמספרם של חולי הקורונה הפעילים חצה לראשונה את קו העשרים אלף, העביר משרד הבריאות תדריך מיוחד לציבור בישראל.

מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, פתח ואמר: "אני מודאג מהעלייה במספר החולים, ואני אומר זאת כרופא. גל התחלואה הולך וגובר. אנחנו גדלים גם במספר הבדיקות - סדר גודל של 28-27 אלף בדיקות ביום, עם כ-6% בדיקות חיוביות ביום".

"אני מבקש מאוד שאנשים יישמרו להוראות, ויקפידו על ערבות הדדית: עטיית מסכות, שמירת מרחק ושמירת היגיינה. אנחנו ערבים זה לזה. אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה, עד כמה יש חולים קשה. אנחנו יכולים בערבות הדדית להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה. חשוב להדגיש את זה".

באשר למינוי 'מפקד קורונה' ראשי, שיעמוד בראש פרויקט לאומי שיתכלל את הטיפול בנושא, ונפילת הרעיון למינוי אלוף (במיל.) רוני נומה, אמר פרופ' לוי: "אין כאן שום אגו. שוחחנו, ולצערי זה לא צלח. אנחנו ממשיכים לדבוק באותו רעיון ובשיח עם אנשים אחרים. זה לוקח זמן...".

"שוחחנו עם האלוף נומה מיום חמישי, ואתמול שוחחנו איתו בשנית. משלא הסתייע הדבר, אנחנו ממשיכים לדבר עם מועמדים נוספים כדי להביא לניהול אופרטיבי במרכז השליטה".

לדבריו, "בסופו של דבר ימונה מפקד-על לטיפול בקורונה. יש למערכה כמה מרכיבים - לוגיסטי, תקציבי ורפואי - וכל אלו ביחד ינוהלו באותו משל"ט על ידי מנהל המערכה. תפקידנו ואחריותנו להביא את המרכיב הרפואי לשולחן, שבו יישב אותו אדם יחד איתנו".

במענה לשאלה, הדגיש פרופ' חזי לוי, כי הוא "מבין את רגשות הציבור שנפגע מהגבלות הקורונה, ולכן מוחה, אך יש להמשיך ולהקפיד על ההנחיות באופן מירבי".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר