המתורגמנית גילתה

בוגי הובך: נאם נגד ביבי בהפגנה הלא נכונה

יו"ר מפלגת תל"ם, משה יעלון, הגיע להפגנת החירשים, שהתקיימה היום, מול משכן הכנסת, במהלך הנאום, החל לדבר על העובדים הסוציאליים, עד שתיקנו אותו • צפו בתיעוד (ארץ)

בוגי והמתורגמנית (צילום: מתוך הטוויטר)

מעל 100 חירשים, הגיעו היום (שני) להפגנה מול משכן הכנסת, מי שהגיע לתמוך, היה חבר הכנסת, משה בוגי יעלון, יו"ר סיעת תל"ם, אלא שבוגי התבלבל וחשב שהגיע למחאת העובדים הסוציאליים.

החירשים, הפגינו היום בדרישה להנגיש באופן דחוף את השירותים הרפואיים בבתי החולים בישראל לתמלול ולשפת הסימנים, עבור מעל 100,000 חירשים וכבדי שמיעה הזקוקים לכך.

משה יעלון, הנחשב ליריבו המר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע לנאום בהפגנה, ונשא דברים חוצבים כנגד הממשלה והעומד בראשו.

המבוכה קרתה, כאשר בוגי התחיל לדבר על המצוקה של העובדים הסוציאליים, והקהל הבין, כי ככל הנראה בוגי התבלבל בהפגנה וחשב בטעות כי הגיע להפגנת העובדים הסוציאליים.

מי שקלטה הראשונה את המבוכה, הייתה המתורגמנית לשפת הסימנים שעמדה במקום, והיא זו שהעמידה את יעלון על טעותו.

את ההפגנה יזמה הפעילה החברתית החירשת שירלי פינטו, יחד עם חברי קהילת החירשים וכבדי השמיעה משה איבגי וטל צפתי.

במהלך ההפגנה אמרה פינטו כי: "היום התכנסנו למחות על הזלזול בבריאות שלנו, בכל רחבי העולם, במדינות אירופה, בארה"ב, אפילו במדינות העולם השלישי יש כבר הנגשה של השירותים הרפואיים בבתי החולים לתמלול ולשפת הסימנים. רק במדינת ישראל, מעצמת הייטק - מזלזלים בחירשים".

"אנחנו, החירשים, התרגלנו להסתדר עם מה שיש, להמר על גורלנו. עד מתי? אנשים מתים כתוצאה מחוסר ההנגשה, אנשים סובלים שלא לצורך, מקבלים טיפול לקוי".

מלשכת יעלון נמסר בתגובה: "ח"כ יעלון כדרכו מדי יום, במהלך המשבר החמור הפוקד את המדינה, פוגש את המפגינים מול הכנסת וברחבי המדינה, המחאה הציבורית וההפגנות הרבות הן ביטוי כואב לזעם הציבורי על התנהלות 'ממשלת חירום הקורונה' הכושלת ואי אפשר לעמוד מנגד".

"ח"כ יעלון עצר באופן ספונטני, מבלי לתאם מראש, ליד ריכוז מפגינים סמוך לכנסת, סבר בטעות שמדובר בהפגנת העובדים הסוציאליים הסמוכה ומכאן נבעה הטעות. כשאין שום דבר מהותי כגון אשמה בשוחד, מרמה והפרת אמונים כנגדו אנו מבינים את פרץ הלגלוג של ה'נשמות טובות' שמגינים בחרוף נפש על שחיתות, קריסה כלכלית וכשלונות בסדר גודל עצום ומתקשים לקבל טעות אנוש טכנית שנבעה מרצון כן לתמוך ולהזדהות עם מי שנפגעים מהממשלה הכושלת הזו במשבר החמור הפוקד אותנו. שיבושם להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר