לאור התפשטות הקורונה

ההערכה: ראש השנה וסוכות - אך ורק ב'משפחה הגרעינית'

בעקבות המשך התגברות הקורונה, בכירים במשרד הבריאות מסרו: "ננחה לחגוג את חגי תשרי בהרכב מצומצם, וההחלטות הסופיות בנושא יתקבלו לפי נתוני התחלואה שיהיו בשבועות הקרובים" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מסתמן, כי משרד הבריאות יורה לחגוג את חגי תשרי רק עם המשפחה הגרעינית המצומצמת ויאסור לחגוג אותם עם משפחה מורחבת, כפי שהיה בליל הסדר, בחג השני של פסח וביום העצמאות - כך דווח הבוקר (שלישי) לראשונה ב"ישראל היום".

בכירים במשרד הבריאות אמרו על פי הדיווח, כי אמנם לא התקבלו עדיין החלטות בנושא והן תעשנה רק לפי המידע על מגמות התפשטות הקורונה בארץ ולפי נתוני התחלואה בשבועות הקרובים.

עם זאת, לדברי הבכירים: "ההערכה הרווחת כעת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית, והערכות אלה מבוססות על ניתוח המידע על מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם וכן על בסיס המידע והאזהרות של מרבית מדינות העולם וארגון הבריאות העולמי לגבי החודשים הקרובים".

אחת הסיבות המרכזיות להוראה הצפויה, היא העובדה שחלק גדול מהנדבקים בישראל, נדבקו בביתם וישנו חשש משמעותי כי אנשים מבוגרים וקשישים יידבקו במהלך סעודות החג.

עוד ציינו הבכירים, כי ייתכן שמשרד הבריאות ימליץ לציבור לקיים את ארוחות החג רק עם המשפחה הגרעינית באופן המצומצם ביותר וגם יסביר את המשמעות הרפואית הקריטית של המלצה זו, אך לא תצא הוראת ממשלה שמגבילה בחוק את ההתכנסויות המשפחתיות בראש השנה, כפי שהיה בפסח וביום העצמאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר