אחרי ההתנצלות

שוב 'המודיע' נגד הקהילות שבלי מסכה: 'אל תכפו עצמכם על אחרים'

יום אחרי ההתנצלות שפרסם 'המודיע' בפני גורמים ב'בעלזא' שחשו עלבון ממאמר נגד "ציבורים שהמסכה היתה להם כהמלצה בלבד", מופיע עוד טור בנושא - חריף בהרבה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
משפחה במסכות. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בטור של אחד מעורכי 'המודיע', הביטאון הנשלט על ידי 'הסיעה המרכזית' (גור) באגודת ישראל, תוקף היום (שלישי) העיתון את התנהגותן של הקהילות ש"בהוראת רבניהם" לא שומרים על כללי הזהירות מקורונה.

כזכור, רק אתמול פורסמה בעיתון התנצלות על מאמר אחר ברוח זו, שפגע מאוד בגורמים שונים בחסידות בעלזא. "לא היתה כל כוונה חלילה להטיל דופי בציבור מסוים", נכתב בהתנצלות, "אלא הדברים נכתבו בטעות כמובן בצורה כוללנית, ועל כך התנצלותנו".

היום כאמור הופיע טור חריף אחר בנושא זה. וכך נכתב, בין היתר, תחת שם העט מ. שלום: "באותן קהילות שהרבנים שלהם מתירים לחבריהם שלא לחבוש מסכה, ראוי שהם יעשו כן אך ורק בתוככי הקהילה שלהם, ובשום פנים ואופן לא לצאת לשטחים ציבוריים, בהם מתגוררים אנשים שאין להם היתר שכזה".

"שכניהם של אנשים אלו כועסים וכואבים מאוד: לא יתכן שהם יעלו ויירדו באותם חדרי מדרגות, בהם רוב המשחות שומעות לקול הוראות הזהירות של קהילותיהם; לא יתכן לא לנהוג שלא בשטח פרטי כמנהג כלל הציבור".

"בשום אופן לא יתכן, שאותם הנוהגים כהוראת רבניהם ולא חובשים מסכה, ובהחלט יכול להיות שהם נגועים בקורונה ומסתובבים חופשי, שייכנסו לבתי כנסת שאינם של קהילותיהם, ויכפו את הנשיפות והנשימות שלהם על אחרים".

חסידי בעלזא בקריה בי-ם, ב'גל הראשון' (צילום: מתוך הטוויטר של יאיר שרקי)

עיתון המודיע אף מטיל על קהילות אלו אשמה קשה: "ההדבקה בשכונות החרדיות גבוהה, למרות שיש שכונות לא חרדיות שבהן תחלואה גבוהה ולא מטילים עליהן סגר; ההדבקה נגרמת אך ורק ממוכי קורונה שאפילו לא יודעים שהם חולים, שלא שמרו על האף והפה שלהם במסכה והפיצו נגיפים מדביקים באוויר".

"המודבקים לא יודעים בדיוק ממי ניגפו, אבל הם יודעים מאיזו קהילת אנשים הגיעו הנגיפים. הנדבקים סובלים, לעיתים קשות, רק בגלל אלה שמתירים לעצמם לנהוג כמנהג קהילותיהם גם במרחב הציבור הנשמר, ואינם יודעים את מי הדביקו וממי לבקש סליחה".

בעל הטור הזועם מסייג: "אנו לא בטוחים שזו כוונת רבני הקהילות. כלל לא בטוח שהם מתירים שלא לחבוש מסכות הגנה גם במרחב של הציבור הכללי (מלבד הכעס שהם צוברים...). כוונתם כמובן שהם יכולים להסתובב בבתי המדרש שלהם, ושלהם בלבד, ולהסתובב רק בתוככי המרחב הפרטי שלהם - אבל לא בחוץ; לא בין יהודים טובים שרבניהם מחייבים אותם להיזהר שלא לנגוף ושלא להידבק".

"אנא חוסו על השכנים, בשכונה ה'מעורבת' ובשטחים הציבוריים של כולם. חבשו מסכה מחוץ לכותלי ואוהלי הקהילה שלכם, ושמרו על כבודכם. תודה!", מסתיים המאמר ב'המודיע' בפנייה ישירה לקהילות המדוברות.

כעת נותר רק לצפות ליום המחר, ל"התנצלות" הנוספת שאולי תבוא בפני מי שיחושו עלבון מהטור היומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר