סערה בחסידות

ה'קבוצה' בחב"ד: ייקור תעריפים וזיוף מכתב

הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 הודיעה להורים העומדים לשלוח את בניהם לשנת לימודים במקום, על ייקור שכר הלימוד בצורה משמעותית • האם הזעם של ההורים מוצדק? (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
770 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הנהלת הישיבה המרכזית ב-770 הודיעה להורים מישראל העומדים לשלוח את ילדיהם ללימוד במקום במסגרת שנת 'קבוצה' כמקובל בחב"ד, על ייקור שכר הלימוד בצורה משמעותית.

לפי חשיפת col, אתר חב"ד און ליין, העלות השנתית תהיה 22,750 ש"ח, לא כולל פיקדון על סך 1500 ש"ח נוספים - וההורים זועמים על ייקור התעריפים.

ההורים טענו כי עד לפני מספר שנים, הסכום עמד על 9,000 ש"ח לשנה. בשנה האחרונה ייקרו ל-14,000 שקלים - "וכעת העלייה היא לא פרופורציונלית כלל וכלל, כמעט פי שניים".

אחד מהעסקנים של חב"ד בישראל תמה: "להיות תלמיד ב'קבוצה' זה תענוג להורים עשירים בלבד? האם המקרוני בקורונה יקר יותר? אנו ההורים רוצים תשובות על מה ולמה".

הרב משה מאיר גלוכובסקי, מנהלה הגשמי של הישיבה הסביר בראיון ל-COL כי "מדובר בהתארגנות מחודשת מצד הישיבה, שהחלה כבר השנה תש"פ, ליצירת תנאים ראויים למאות הבחורים. הרי אם ניקח לדוגמא את השכ"ל של ישיבות אפילו בארץ, כגון ישיבת תות"ל כפר חב"ד ולוד בהן שכר הלימוד הוא 18,000 שקל בשנה. כמה חודשים לומדים בארץ? ברובו של חודש אב לא לומדים בישיבה, וכן בחודשי תשרי וניסן. סה"כ 9 חודשים. וכאן הבחורים מגיעים כבר מח"י אלול, ונשארים עד לשנה הבאה בחודש חשוון. מדובר ב-13 וחצי חודשים!".

(צילום: שימי קוטנר, kinus.com)

הוא הוסיף, "לאחר שנסגר חדר האוכל בישיבה, הוחלט בהנהלת הישיבה לשקם ולשנות את המצב מן הקצה אל הקצה, הבאנו אנשי צוות מקצועיים שינהלו את המטבח, לצידם עובדים, וכשישה עובדים גויים שיתחזקו את המקום כראוי".

"התוצאות לא אחרו לבוא: במקום כ-60 בחורים שהיו מגיעים לארוחת צהריים, הגיעו כ-450 בחורים. האוכל שודרג פלאים, והכל עבד יפה מאוד, אבל העלויות הן בהתאם! הוכנו 3 ארוחות ביום למאות בחורים, ממש כמו במסעדה. ערכנו מאזנים, הבנו שאין לנו ברירה, וחייבים להעלות את שכר הלימוד בכדי שנוכל לשלם ל-15 אנשי הצוות הרוחני, ולתת לבחורים את המגיע להם גם מבחינה גשמית".

בינתיים, גורמים שונים זייפו מכתב בחתימת הרב שלום בער ברוד, מנהל הפנימיה 1414 - אך הוא הבהיר כי "מי שהפיץ את המכתב המזוייף בשמי, הם מחרחרי ריב שאין להם מה לעשות והם עתיד ליתן את הדין על הפשקוילים".

למרות הדיון הער בחסידות על תשלום שכר הלימוד, עדיין לא ברור כלל האם בכלל יפתחו את ה'קבוצה' שנה הבאה, בשל הגבלות נגיף הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר