מראות חריגים בירושלים

50 עצורים בהפגנה נגד נתניהו; עימותים קשים ונזק לרכוש

מחאת "הדגלים השחורים" נגד רוה"מ נתניהו הפכה מהר לאלימה במיוחד וכללה עימותים קשים עם השוטרים, נזק לרכוש, השלכת חפצים ותקיפת עיתונאים. המשטרה עצרה 50 מפגינים. תיעוד (ארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפים הפגינו אמש (שלישי) מול מעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת מחאת "הדגלים השחורים" בקריאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך עד מהרה הפכה ההפגנה לאלימה במיוחד ובמסגרתה נעצרו 50 מפגינים.

משטרת ישראל תביא הבוקר בפני בית משפט השלום בירושלים, 8 מהחשודים, שנעצרו במהלך הפרות הסדר. לחלקם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם לאור החשדות נגדם, ולגבי האחרים תבקש המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים.

לאחר ההפגנה צעדו מאות מפגינים למרכז ירושלים שם התעמתו במשך שעות ארוכות עם כוחות המשטרה. המפגינים, חסמו את נתיב הרכבת הקלה, השחיתו רכוש, הבעירו פחים, השליכו חפצים לעבר השוטרים ותקפו עיתונאים.

בסיוע פרשים, מכת"זית וכוחות גדולים של יס"מ ומג"ב, עצרה המשטרה 50 מהמתפרעים ופיזרה את ההפגנה האלימה. בהמשך, חלק מהמפגינים חזרו אל מול מעון ראש הממשלה והציתו פחים בכיכר פריז.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך ההתפרעויות של המפגינים, בלש סמוי ניסה לעצור מפגין שהתפרע, אך המפגינים החלו לתקוף אותו קשות, כתוצאה מכך הבלש נפצע עד שחולץ בידי שוטרים ופרשים.

במשטרה ציינו כי "כוחות משטרת ישראל פזרו את מפרי הסדר, וכלל צירי התנועה פתוחים לתנועה. במהלך הפרות הסדר נעצרו / עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".

תקיפת ד"ר אבישי בן חיים (צילום: יוסי אלי)

המפגינים, תקפו גם עיתונאים, בהם את ד"ר אבישי בן חיים מ'חדשות 13', שהותקף כמה פעמים מילולית בידי המפגינים, ובהמשך הותקף יחד עם העיתונאי יוסי אלי, גם הוא מ'חדשות 13', כאשר המפגינים אף ניסו לחטוף להם את המיקרופון.

יצוין כי ההתפרעויות של המפגינים החלה עוד לפני הצעדה למרכז העיר, עוד כשהיו מול מעון רוה"מ, שם ניסו חלק מהמפגינים לפרוץ את המחסומים תוך כדי שהם מתעמתים עם כוחות המשטרה.

חלק מהמפגינים נשאו לפידים בוערים, ואחרים החזיקו בשלטי מחאה וקראו קריאות: "ביבי הביתה", "המדינה שלנו ולא של נתניהו".

המפגינים, שחלקם הדליקו לפידים וניסו לפרוץ את המחסומים תוך כדי עימות עם המשטרה, הניפו דגלי ישראל וקראו "ביבי הביתה", "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"המדינה שלנו ולא של נתניהו". מנגד, מפגינים אחרים קראו להם להפסיק את האלימות.

ההפגנה האילמה זכתה לשלל מחאות מהפוליטיקאים. השר דודי אמסלם אמר כי "העבריינות, האלימות והאנרכיה שהשמאל מוביל כעת בישראל, הם פשיטת רגל מוסרית של כל מי שקוראים לעצמם שומרי הסף של שלטון החוק. אני ממליץ למנדלבליט ולחיות להציץ מהמרפסת. ביזיון!".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "‏הפגנה וחופש ביטוי כן, אלימות והסתה לא. הגיע הזמן לעצור בטרם יהיה מאוחר מדי. בושה וחרפה".

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר כי "צפיתי במראות הקשים ובתקיפת עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין ולמחות, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו שם. על כולנו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הויכוח ננהל בכלים הראויים".

חה"כ משה (בוגי) יעלון אמר כי "‏הזעם הנצבר, הכעס המתפרץ, מוצדק ככל שהוא, אינו מצדיק אי ציות לחוק ואלימות".

השרה גילה גמליאל אמרה כי "ערב של הסתה ואנרכיה שמסתיים בתקיפה פיזית של עיתונאים ושוטרים. המצב חייב להיפסק - לפני שיהיה מאוחר מדי".

גם מארגני מחאת הדגלים השחורים הביעו מחאה על תקיפת העיתונאים ומסרו כי "אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים ומגנים זאת בכל לשון. זוהי לא דרכנו. אנו מאמינים שצריך ואפשר לנהל שיח נוקב, אמיתי ומכבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר