מרתיח • צפו בהוכחה

האם שוטרים שיקרו והושיבו בחור חרדי קטין במעצר - לחינם?

בחור 'בריסקער', בן 16, חזר מהישיבה לביתו, כשעבר סמוך למקום ההפגנה ברחוב ירמיהו, שוטרים עצרו אותו כי זרק אבן, הוא ישב במעצר יום וחצי - לחינם, עד שנחשף התיעוד (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
צילומי האירוע (צילום: אריאל אלחרר (חושף תיעודים של אלימות משטרתית))

ערימות התיעודים והסיפורים על אלימות המשטרה בהפגנות החרדים - לא נגמרים, אך זהו סיפור חריג ושונה מהרגיל. בהפגנה שנערכה השבוע, ביום שני, בכניסה לקריית בעלזא, המשטרה עצרה בחור ישיבה בן 16, טפלה עליו עלילות שווא והושיבה אותו במעצר לחינם.

א', בחור ישיבה חרדי 'בריסקער', מאחת המשפחות המיוחסות בירושלים, חזר מהישיבה, השבוע ביום שני, לאחר סדר שלישי, בשעה 21:30, לכיוון ביתו, בדרך הוא נאלץ לעבור דרך ההפגנה ברחוב ירמיהו.

כשהוא הגיע לאזור ההפגנה, ורצה להמשיך לכיוון ביתו, בדיוק התחילו מהומות במקום, וכפי שרואים בתיעוד המצורף, הבחור היה נראה מבולבל ולא ידע מה לעשות עם עצמו.

ככל הנראה, בחור שהיה בסמיכות מקום אליו, זרק אבן על השוטרים, ואז החלו השוטרים בתזזיתיות לחפש את הזורק ולנסות לזהות אותו, כאשר לא היה ניתן לזהות אותו, ככל הנראה הם החליטו לבחור לעצמם קרבן.

השוטרים (כפי שתוכלו לראות התיעוד ממצלמות האבטחה), החלו לרדוף אחר א', וסימנו אותו כזה שזרק את האבן, לאחר מרדף קצר, הם הצליחו לתפוס אותו ברחוב ירמיהו, עצרו אותו, והוא נשלח להארכת מעצר.

אחד מקרובי המשפחה של הבחור מספר ל'כיכר השבת', "אין עוול יותר גדול ממה שנעשה לא', כל מי שמכיר אותו יודע שמדובר בבחור עדין נפש ומתמיד עצום שאין לו שום שייכות להתפרעות, מה גם, שהוא משתייך ל'חוג בריסק', שם כידוע, מתנגדים לכל אלימות באשר היא, על פי הוראתו של הרב מבריסק זי"ע".

"השוטרים ברוב עזותם, לא הסכימו להודות בטעותם, גם אחרי שראו שמדובר בבחור עדין נפש, והחליטו להעליל עליו שהוא זרק אבן. השופט בבית המשפט קיבל את עדותם והוא נאלץ לשבת על לא עוול בכפו במעצר, ללא שום יכולת להתנגד או להסביר את עצמו, תוך כדי, שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו, והשופט מסכים".

"מה שיותר גרוע", מוסיף הקרוב לספר, "שעל פי הידוע לנו, השוטרים העידו נגד הבחור וטענו שהיה להם אתו קשר עין, והם ראו שהוא זרק אבנים, מה שגרם לכך שהוא ישב למעלה מ-28 שעות במעצר - רק על סמך עדות השוטרים".

קרוב המשפחה מתאר ל'כיכר השבת': "אין לכם מושג איזה סבל נאלץ הבחור היקר הזה לעבור במעצר, גם כאשר שחררו את רוב המפגינים אותו השאירו, והוא ישב ומירר בבכי, הוא באמת לא עשה כלום, והוא התחיל לחשוב ברצינות שהוא הולך לשבת בכלא".

"אנחנו קרובי המשפחה לא אמרנו נואש, והחלטנו לבדוק את מצלמות האבטחה באזור, לאחר שעות של חיפושים מייגעים, הצלחנו למצוא תיעוד בו הוא נראה לפני ואחרי המעצר. בתיעוד המדובר ניתן להבחין בקלות שלא היה לו כל קשר לזריקת אבנים והשוטרים רק חיפשו קרבן להתנפל עליו".

התיעוד של מצלמות האבטחה

בדקה (00:22), תוכלו להבחין בבחור שעולה מכיוון רחוב ירמיהו ואוחז שקית ביד, לפתע כולם מתחילים לרוץ וגם הוא בורח עד שנתפס על ידי המשטרה לאחר שברח.

תיעוד של הבחור העולה בשלווה (בשעון של מצלמת האבטחה - שרואים למעלה, השעה 21:59:5)
בשעה 22:00:02, ניתן להבחין בורח במנוסה מהשוטרים

מדובר ב-2 מצלמות אבטחה שונות, אחד מרחוב שמגר, שם רואים את הבחור עולה לתומו ולא עושה דבר עד שרואה שכולם בורחים והוא מצטרף לבריחה, והחלק השני הוא מרחוב ירמיהו מרגע תפיסת המשטרה את הבחור.

אחד המעורבים בסיפור מספר ל'כיכר השבת', כי "העסקן הירושלמי, הרב שמעון שישא, שחשף את התיעוד של מצלמות האבטחה, הראה את זה למשטרת ישראל שהחליטה על סמך התיעוד לשחרר את הבחור. לאחר שהמשטרה שחררה, הוא שלח לבית המשפט בקשה לדיון ועיון חוזר, העורך דין שייצג את הבחור, הוא עו"ד מנחם שטאובר".

תגובת המשטרה לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר