מנקים את הבית לקראת שבת? שימו לב לזה

עורכים לביתכם ניקוי יסודי בכל שבוע או רק ניקוי "חפיף"? זה לא משנה. כדי לנקות אותו כיאות, תצטרכו להרוג כל חיידק שנמצא על המשטחים שבו - וזה אומר לשמור על "זמן מגע". מה זה בדיוק? (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בין אם אתם חולי נקיון ובין אם לא, סביר להניח שיש לכם כמה טיפים לניקיון שאתם תמיד פועלים לפיהם או שיטות ניקיון שאתם מיישמים באופן קבוע. יש לכם את התרסיסים והמטליות שלכם; אתם יכולים לעשות ניקוי עמוק בכל שבוע או שבועיים, עם פעולות ניקוי שטחיות יותר בין לבין, או שאתם יכולים לעשות ניקוי "חפיף" של כל יום, מדי שבוע.

לא משנה מהי "אישיות הניקיון" שלכם, כדי לנקות את הבית שלכם באמת, כמו שצריך, תצטרכו להרוג כל חיידק ובקטריה השוכנים על המשטחים הפזורים בו - וזה אומר לשמור על "contact time" שזהו "זמן מגע", בתרגום חופשי.

מעולם לא שמעתם על המונח הזה? אתם כנראה לא היחידים. בעיקרו של דבר, זהו משך הזמן שגורם הניקוי - תרסיס או מטלית, כל דבר שבו אתם משתמשים - צריך להיות במגע עם משטח, כדי להרוג את החיידקים, הנגיפים ושאר מרעין בישין שנשארים עליו.

אם אינכם ממתינים מספיק זמן, סביר להניח שלא נפטרתם מהתאים שעלולים לגרום למחלות. אם אתם מרססים ומנגבים במהירות, מבלי לחכות לזמן המגע שנקבע, אתם פשוט מנקים את המשטח על ידי ניגוב הלכלוך, הפסולת וחלקיקים אחרים - אך לא את אלו שיכולים לגרום לכם להיות חולים.

אם אתם מסתכלים על הוראות השימוש הרשומות על גבי מוצרי חיטוי, תמצאו את זמני המגע. הן מנחות את המשתמשים כמה זמן חומר צריך להיות במגע עם פני השטח כדי להרוג את החיידקים והנגיפים החיים עליו - ובמקרים רבים, סביר להניח שהוא ארוך יותר מכפי שאתם חושבים. לרוב, זמני המגע הנפוצים בחומרי ניקוי ביתיים הם שלוש דקות; על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן - ובבתי חולים הוא יהיה עשר דקות.

בכל מקרה, לא משנה מה ומתי אתם מנקים, אם אתם מוחים את נוזל הניקוי לפני זמן המגע, אתם מגבילים את כוח החיטוי שלו, וחבל. אז הגיע הזמן להתחיל לקרוא את האותיות הקטנות ולהתייחס אליהן ברצינות - קנו זכוכית מגדלת אם יש לכם צורך בה - במיוחד במוצרים שבהם אתם משתמשים לניקוי אזורים בהם מצויים חיידקים מסוכנים, למשל במטבח או בשירותים.

עקבו אחר זמני המגע המפורטים ותנו למשטחים להישאר רטובים יותר. טרוורס אנדרסון, מנהל קבוצת מחקר ופיתוח בחברת Clorox, אומר כי משטחים צריכים להישאר רטובים לאורך כל זמן המגע - זה יכול להיות שתשתמשו ביותר חומר ותעבדו מעט יותר קשה, אבל זה גם אומר שתקבלו מקום נקי יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר